ANNONS
Annons

Olympus Viewer 2

Produkter
(logga in för att koppla)

Knight Palm

Aktiv medlem
.
Inte den snabbaste råkonverteraren, men likväl en kompetent programvara för Olympus-filer, med alla dess mjukvarukorrigeringar, alla implementerade 10 konstfilter, e-Portrait, samt inte minst med möjlighet att uppdatera f/w på kamera & objektiv. Programmet följer med alla systemkameror som säljs och kan även fritt laddas ner.

Version 1.3 (2012-02-16)
  • Support for the movie format (mov) from the latest cameras
  • Added the function to upload images to Facebook.
  • Added the function to upload images to Flickr.
  • Added function to limit uploads to files marked for upload in the camera
  • Added "Insert Text" function to "Image Edit" window.

Ref:
 
Björn, jag sitter med Win XP 32 bit tror jag.
På fredag dock får jag hem min nya dator med just Win 7 64-bit.
Hoppas jag kommer bli nöjd. Då kommer jag också kunna börja med LR4. vet inte om LR4 har objektivkorrigeringar men LR3 har det inte för Olympus m/43.
 
Senast ändrad:
Viewer 2 vs Studio 2

Studio har framför allt en funktion som inte finns i Viewer, nämligen "Time Lapse" & "Teathering" via Camera Control.

Vidare att man kan spara kamera- och exponerings-inställningar, samt synka klockan mot Internet-tid via en PC. Bekvämt om man använder GPS för Geo-tagging.

Det fanns även ett flertal olika råkonverterings-alternativ att välja på i gamla Studio 1, vilket förenklades med Studio 2. Viewer 1 levererades ursprungligen fritt med E-1, och var i princip en Studio 1 förutom just Camera Control.

Studio har inte uppdateras sen PEN kamerorna kom. Om nu inte Studio fortsätter att säljas, så önskar man att Camera Control inkluderas i Viewer så småningom.
 
... fast det är ett elände att OV fortfarande inte kan konvertera ORF:ar till 48-bitars-TIF:ar med Exif-data. Suck!
Undrar om det inte är en licensfråga. Jag har sett samma brist hos andra kameratillverkare.

En workaround med olika skript kan lösa det förstås, men opraktiskt.
 
Studio har framför allt en funktion som inte finns i Viewer, nämligen "Time Lapse" & "Teathering" via Camera Control.

Vidare att man kan spara kamera- och exponerings-inställningar, samt synka klockan mot Internet-tid via en PC. Bekvämt om man använder GPS för Geo-tagging.

Studio har inte uppdateras sen PEN kamerorna kom. Om nu inte Studio fortsätter att säljas, så önskar man att Camera Control inkluderas i Viewer så småningom.

OK, tack för informationen.
Om vi vänder på det: Har senaste Viewer några finesser som senaste Studio saknar? Jag har Studio 2.30. Jag vill minnas att det faktiskt kom en uppdatering för inte så länge sedan.
 
Jag kör också Studio 2.3 till mina klassiska Four Thirds kameror.
Men till XZ-1 så behöver jag Viewer 2.

■ Support för PEN, XZ-1.
■ Stöd för Art Filters & video från de nyare kamerorna.
■ Direktkoppling till sociala medier.
 
Jag kör också Studio 2.3 till mina klassiska Four Thirds kameror.
Men till XZ-1 så behöver jag Viewer 2.

■ Support för PEN, XZ-1.
■ Stöd för Art Filters & video från de nyare kamerorna.
■ Direktkoppling till sociala medier.

Stöd för Pen E-P1 finns i Studio 2.3. Jag testade just. Art filters finns också. Men kanske det inte funkar med senare Pen-modeller.
Så Studio är alltså nedlagd och man kan inte räkna med att stöd för OM-d kommer?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.