Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
olympus pen ep-1 eller epl-1
- Trådstartare janke
- Start datum
Hans Österlind
Aktiv medlem
Hej!
Den billigare modellen har blixt, ett måste för mig.
Den är tyvärr pilligare att hantera och gjord nästan bara i plast. Pilligheten spelar bara roll om man ska ändra saker hela tiden och då anser jag att "alla" spegellösa kameror är fel för de är alla små och besvärliga, särskilt nu när vintersäsongen är runt hörnet då vantarna kommer fram.
Så om jag måste välja: EPL1 för mig, för blixtens skull.
Hans
Den är tyvärr pilligare att hantera och gjord nästan bara i plast. Pilligheten spelar bara roll om man ska ändra saker hela tiden och då anser jag att "alla" spegellösa kameror är fel för de är alla små och besvärliga, särskilt nu när vintersäsongen är runt hörnet då vantarna kommer fram.
Hans
janke
Aktiv medlem
Hej!
Hans
ep-1 kanns valdigt valbyggd i jamforelse men jag tar nog ocksa epl-1an tack vare blixten och bild o videokvaliteten ar ju densamma..tankte ha den som en andra kamera mot nikonkameran.
Hans Österlind
Aktiv medlem
ep-1 kanns valdigt valbyggd i jamforelse men jag tar nog ocksa epl-1an tack vare blixten och bild o videokvaliteten ar ju densamma..tankte ha den som en andra kamera mot nikonkameran.
Hej!
Som komplement är den nog perfekt. Jag anade nog att detta var skälet att köpa.
Jag har en Canon G9 som komplement, den är fullständigt lysande om man kan leva med begränsningarna, map de typiska förlusterna i bildkvalitet, för just hanteringen passar mig som handsken och den har givit mycket fotonöje det senaste ett och halvt året.
Nikons blixt SB-800 funkar bra på kameran så blixtbilderna blir bra dom med om man orkar stöka med den.
Hans
janke
Aktiv medlem
Hej!
Som komplement är den nog perfekt. Jag anade nog att detta var skälet att köpa.
Jag har en Canon G9 som komplement, den är fullständigt lysande om man kan leva med begränsningarna, map de typiska förlusterna i bildkvalitet, för just hanteringen passar mig som handsken och den har givit mycket fotonöje det senaste ett och halvt året.
Nikons blixt SB-800 funkar bra på kameran så blixtbilderna blir bra dom med om man orkar stöka med den.
Hans
Det blev en epl-1 ruskigt nöjd ,helt plötsligt blev min nikon andrakamera .....köpte till en elektronisk sökare och väntar nu på att microobjektiven 40-150 börjar säljas sen är den komplett.Ett stort plus är att bilderna är bra utan att behöva efterbehandlas, bra battereitid ,roliga arteffects,inspelning med stereoljud om man köper till en microfon och då försvinner även autofocusljudet bra.................