FranzEA
Aktiv medlem
Olympus E-5 marknadsförs ju som en väderskyddad kamera.
I bruksanvisningen däremot, hittar jag ingenting om detta.
På sidan 158 står det:
"Vatten och fukt - säkerhetsföreskrifter för produkter med väderskyddad konstruktion hittar du i avsnittet om väderskydd"
Jag hittar inget sådant avsnitt. Ni som har Olympus E-5, har ni hittat det avsnittet?
(Ja, jag har skrivit till Olympus och inväntar svar)
Det jag däremot hittar är följande:
"Håll aldrig i eller använd aldrig kameran med våta händer"
... och (ungefär) "Använd inte kameran där luftfuktigheten är hög//i badrum // i regn"
Åter igen står det att om man har en produkt med väderskyddad konstruktion så ska man läsa igenom de särskilda instruktioner som gäller för dessa.
Jag hittar inte dessa instruktioner!
Hjälp tack
(lite pinsamt om någon skriver att svaret finns på sidan XX men jag tar det, för jag vill veta!)
/Franz
I bruksanvisningen däremot, hittar jag ingenting om detta.
På sidan 158 står det:
"Vatten och fukt - säkerhetsföreskrifter för produkter med väderskyddad konstruktion hittar du i avsnittet om väderskydd"
Jag hittar inget sådant avsnitt. Ni som har Olympus E-5, har ni hittat det avsnittet?
(Ja, jag har skrivit till Olympus och inväntar svar)
Det jag däremot hittar är följande:
"Håll aldrig i eller använd aldrig kameran med våta händer"
... och (ungefär) "Använd inte kameran där luftfuktigheten är hög//i badrum // i regn"
Åter igen står det att om man har en produkt med väderskyddad konstruktion så ska man läsa igenom de särskilda instruktioner som gäller för dessa.
Jag hittar inte dessa instruktioner!
Hjälp tack
(lite pinsamt om någon skriver att svaret finns på sidan XX men jag tar det, för jag vill veta!)
/Franz