Annons

Olympus Camedia SP-350

Produkter
(logga in för att koppla)

Illerfantasten

Aktiv medlem
Hej!

Jag är en riktgi amatör men tycker det är jätteroligt att fota, har tyckt det i många år.
Tyvärr har jag inte haft möjlighet att bejaka detta intresse tidigare men idag känner jag att jag vill bröja lite smått.

Tidigare har jag endast använt mig av "vanlig" kamera, en systemkamera som det inte gick så bra med, en sony digitalkamera och nu en avant digitalkamera som är helt kass.

jag har itne så mycket pengar men funderar på en Olympus Camedia SP-350.

Är det en bra förstakamera?
vad klarar den och vad skall jag tänka på?
Någon som har erafrenhet av att fota flyfotade djur som illrar?

Tacksam för svar!

Är det för att kunna fota i RAW format?

Är det för att kunna fota i RAW format, som du är intresserad av SP-350? Det finns nyare kameror på marknaden för detta, såsom Fujifilm Finepix S9100/S9600 och ett flertal från Panasonic, t.ex. Panasonic Lumix DMC-LX2. Vill du ändå veta mera om SP-350, så kan detta vara ett förslag: Why you should pick up an SP-350 today!!! - from Olympus Talk Forum

Fota flyfotat, det kan vara marigt med en digitalkamera. Prova att ställa in manuellt fokus, istället för att kameran ska automatiskt ställa in avståndet före varje exponering. Med SP-350 kan du dessutom montera en extern blixt i blixtskon, så du ska nog kunna frysa vilken flyfoting som helst.

Kolla gärna in vilka kameror som fabrikanterna presenterar nästa vecka på mässan i Köln - kanske det dyker upp fler alternativ som är intressantare.

Tack för svaret.

jag är ute efter en kamera som är bra men som inte kostar för mycket då jag inte kan ge mer en ett par tusen för en.

dssutom vill jag itne lägga ut en massa pengar och sedan upptäcka att det inte var mitt område iaf

jag är helt enkelt ute efte en bra förstagångskamera som är lätt att experimentera med och som inte är direkt dålig eller ger dålig kvalité