Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus c-7070 WZ

Produkter
(logga in för att koppla)

a00andos

Ny medlem
Okej... så här är det.

Jag har en Olympys c-7070 WS. Ni experter som hänger på denna sidan vet säker att denna har ett par år på nacken, men samtidigt har jag förstått när jag googlat att det verkar vara en populär kamera som till och med är efterfrågad av vissa idag... eller har jag fel?

Jag funderar i alla fall på att köpa en ny systemkamera Canon EOS 450D. För att jag kommer behöva den i mitt arbete inom grafisk design.

Frågan är nu då:
Vad får jag egentligen utöver det jag redan har genom detta nyköp. Är det någon kunnig person här som vågar ge sig på en jämförelse - gärna utryckt i lättförståliga begrepp - så skulle jag uppskatta det.

Också om det faktiskt är värt för mig att skaffa denna nya Canon. Det är väl förvisso en rätt subjektiv fråga, men varsågod att ge ett subjektivt svar då =)

//Anders

Jag har en 7070W. Som systemkamera har jag en Pentax K100D. I mitt fall är det inte så stor skillnad när jag betraktar den färdiga bilden, men Pentaxen är brusfriare och snabbare.

Olympusen är en fantastisk kamera och jag har den som resekamera, men den har sina avigsidor varav långsamheten är en. Olympusen har sin vridbara skärm som jag uppskattar väldigt mycket och kan producera raw och jpg parallellt, men det tar sin tid.

Om du köper en 450D så får du:
En påtagligt snabbare kamera som dessutom fokuserar säkrare och mycket snabbare, framför allt i dåligt ljus.

Du får fler pixlar och mindre brus och detaljrikare och skarpare bilder med de rätta gluggarna.

Och du tar steget in i det kanske största kamerasystemet på marknaden med de möjligheter till olika objektiv m.m. som det erbjuder.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto