Advertisement

Annons

Olympus AF 70-300

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej! Det var intressant.
Var har du sett priset?
På Cyberphoto står det fortfarande "beräknas in i slutet av oktober".
Mvh /Magnus
 
Ingen har testat gluggen än eftersom den inte är släppt. Förhoppningsvis kommer den i oktober!

Men att den kommer att vara prisvärd är nog inget djärvt antagande.

Antagligen är det en förbättrad version av Sigmas existerande 70-300mm.
 
Det är tydligt att juletider är kameraköpstider

Olympus America rensar lagret av de gamla blixtarna (FL-36 & FL-50) och rabatterar samtidigt gamla såväl som nya objektiv.

Båda de nya zoom-objektiven ZD ED 12-60mm/F2.8-4 SWD och ZD ED 70-300mm/F4-5.6 Macro rabatteras nu. Det nya 70-300mm objektivet kan ju vara ett mycket attraktivt köp om man vill nå en bit bortom kit-gluggarnas brännvidder.

Kan tänka att Olympus USA försöker rida på vågen med de nya kamerahusen E-410/E-510 & E-3.

Ref:
 

Bilagor

  • 07h2rebate.gif
    07h2rebate.gif
    98.2 KB · Visningar: 463
Någon som vet om det går att få rabatten även om man bor i sverige? Har precis köpt ett 18-180mm objektiv på ebay av en butik som är officiell olumpus dealer. Som jag fattar det så är det Olympus som betalar ut rabatten, man får skicka in kopior på kvitto mm. Frågan är om det funkar om man bor i sverige, finns ju $75 att hämta i så fall:)
 
Olympus Zuiko Digital ED 70-300mm f/4-5.6

Är det någon som hunnit testa detta ojektivet ännu. Börjar bli jäkligt sugen,har kolla lite på Sigma 135-400/4,5-5,6 oxå. Vill ha ett bra objektiv till djur, natur, fåglar mm. Skiljer ju inte så mycket i pris, inte ljusstyrka heller. Kvalite?? Har kit objektivet 42-150 nu, så kanske sigman kompleterar bra, eller vad tycker ni?

Benny
 
Olympus Zuiko Digital ED 70-300mm f/4-5.6

Är det verkligen inte någon som hunnit prova detta objektivet ännu och som kan ge en kort recension

Benny
 
Var finner man gluggen?

De "flesta" butiker online har ännu inte fått in objektivet, så det kan väl inte vara många här som fått sitt exemplar?
 
Olympus var och demade mån-tis här i Göteborg iaf, då var jag där och kollade E-3 + 12-60 men även 70-300 lite snabbt (jag är dock inte så intresserad av detta). Har inte hört att det levererats till nån i Sverige.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.