Annons

Olympus 5060 tillbehör

Produkter
(logga in för att koppla)

mangew

Aktiv medlem
Har precis äntligen efter mycket velande fått hem en digitalkamera. Blev en olympus 5060, då jag till slut fick den för 5000:-

Nu tänkte jag ev. köpa lite tillbehör, iaf ett extra batteri och kollade på cyberphoto vad som finns till denna kamera. Hittade att den har batterigrepp. Vad är det? ger de några fördelar mot vanliga batterier?

Sen, finns det andra tillbehör som rekommenderas till denna kamera? Jag tänker spontant på att den inte har den värsta zoomen,finns det zoom objektiv att köpa och hur mycket mer ger de en såndan kamera?

Sen, har någon tips på andra sidor där det finns tillbehör och batterier kanske till bätttre priser?
 
Batterigreppet ger förutom möjligheten att ha mer batterier..ett klart bättre grepp med vertikalgrepp och avtryckare.

Det finns tele, vidvinkel och macro konverter att ansluta till den kameran.

Olympus har en 1.7x och en 0.7x konverter som är anpassade till C-5060.

Olympus har även en macrokonverter som går att använda.

http://www.cyberphoto.se/olympus/5060.php

Du gångrar alltså brännvidderna med 1.7x resp 0.7x för att få fram de nya brännviderna när du ansluter konverterna till kameran.
 
Ok, jo såg dessa konverters på cyberphoto. Då jag inte är insatt speciellt mycket i fototermer, vad ger dessa konverters rent praktiskt? Om man översätter dem i zoom antal eller beteckning som på analoga kameror?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.