Annons

Olympus µ-mini - Saknar inställningsmöjligheter

Produkter
(logga in för att koppla)

Amandus

Aktiv medlem
Funderar på att köpa en µ-mini till min pappa i morgon, denna kamera har nämligen vad han söker - Väderskydd. Han pratar om att han vill ha en kamera han kan ta med sig på jakt och fiske utan att vara så rädd om.
Men jag är fundersam om han kanske kommer att sakna inställningsmöjligheterna som andra lite mer avancerade kameror har efter ett tag.

Kan någon komma med tips på kameror som är väderskyddade men som kanske har fler inställningsmöjligheter än µ-mini.

Tacksam för snabba svar.

Hej

jag vet inte riktigt vilken olympus My-kamera du menar men jag köpte den första modellen 1991 som komplement till min systemkamera. Den jag har är lätt att ha med sig i byxfickan fram och tar skarpa bilder. Det ända man kan invända mot är att den saknar Zoom-funktioner då den bara har en 35 mm lins.

Lycka till

Mikael Öhman

Hej

Vad jag vet så är det ingen av de digitala my modellerna som har möjligheter till manuella inställningar... Kan dock finnas andra märken som har både fuktskyddade och inställningar men jag har inte stött på någon.

/Jon

Jag har en µ-mini. Den har inga inställningar i vanlig bemärkelse. Däremot har den en hel del program (porträtt, natur yada yada....). Jag köpte den som en snygg och smidig kamera som jag alltid kan ta med mig. Inte för inställningarna. Sedan kan man alltid lura den lite om man vill det. Mina ''yra pensionärer'' som finns i min profil för tillfället är tagen med en µ-mini. Jag tycker att det blev en bättre motljusbild än vad jag har sett många andra prestera med fräckare kameror.

Pentax kanske? Den nya som är vattentät. Vet inget om inställningarna men min Pentax S4i var ganska bra på det. Kolla om cyberphoto har testat den.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar