Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olika versioner på samma bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan Ringblom

Aktiv medlem
Ofta när jag är inne och tittar på bildkritiken så har någon kommenterat en bild och förordat en ändring av bilden. Så har fotografen gjort ändringen och då kan jag bara se den senaste versionen. Men jag kanske skulle tycka att den första versionen kanske skulle vara bättre eller att jag som fotograf vill presentera olika förslag på en motiv. på Norges motsvarighet till Fotosidan.se så har de löst det så här.

http://foto.no/cgi-bin/bildekritikk...rnivaa=0&lukketforum=0&offsett=0&foreningsid=

Johan Ringblom skrev:
Skulle vara kul och veta vad Ni andra och Forumvärdarna tycker.
Vad forumvärdarna tycker spelar inte så stor roll, det är ju David & co som sitter på degen och beslutar om prioriteringarna. Jag och Jeppe hjälper bara till lite :)

Det låter ju som en trevlig funktion tycker jag annars. Fast kanske inte överst i åtminstone min priolista.

Absolut en bra idé. Kanske inte i hur många versioner som helst men två, tre stycken skulle väl vara bra. Alltid intressant att se hur bilden utvecklas med konstruktiv kritik och om man kommer in sent i sammanhanget kunna se "originalet". Händer ju ibland att man blir lätt förvirra av kommntarer om justeringar som redan blivit gjorda.

Pia, som hoppas lära av andras misstag.. =)

Ja, jag instämmer i kören om att jag tycker att det är en bra ide. Då kan man flytta komposition eller dylikt på förslag utan att dom andra kommentarerna i tråden blir irrelevanta.

Japp..det låter trevligt! då behöver man inte lägga upp två olika varianter (som stjäl av bilkritikkvoten) som jag gjort ibland...utmärkt förslag!

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar