Annons

Oklara villkor

Produkter
(logga in för att koppla)

Tomasz

Aktiv medlem
Jag tecknade "Fotosidan plus 1 år" Så här ser det ut:
Screenshot 2024-09-25 at 20.41.22.png

Det var inte helt klart för mig om det är en evighetsprenumeration så jag hittade detta:

FS köpvillkor.png

I näst sista stycket förklaras att "Klassisk prenumeration" ska jag förlänga själv om jag önskar. Men jag kan inte se att "klassisk"prenumeration går att välja, så jag har antagligen en "löpande prenumeration."

Och se på tusan! Längst ned (lååångt ned) på sidan där man köper plusmedlemskapet ser man:

FS finstilt.png

Här har "klassisk prenumeration" försvunnit, och jag har alltså en evighetsprenumeration om jag inte gör något.
Det var lurigt, är det riktigt schysst det här?
 
Ja precis. Det är löpande prenumerationer tills du säger upp (vilket du kan göra närsom och långt i förväg). Vi har anammat samma upplägg som de de flesta sajter, appar och streamningtjänster har. Dvs det rullar på men man kan säga upp säg närsom.
 
Detta var anledningen till att jag tjurade ihop och avslutade mitt Plus-medlemsskap härom året – fick en faktura med påminnelseavgift utan att jag hade fattat villkoren (vilket förstås är mitt eget fel).

Men det borde kunna lösas genom att säga upp tjänsten direkt efter det att du tecknar den.
 
Vi lägger på påminnelseavgift efter att påmint ett par ggr (två om jag inte minns fel) om man får faktura via billogram.

Har man löpande via Klarna så kommer Klarna påminna minst en gång innan de lägger på avgift.

Vi gillar inte påminnelseavgifter så försöker undvika det, men det blir kostsamt om vi (via Billogram) måste påminna flera ggr via olika kanaler (sms och brev) så därför lägger vi på efter ett tag.

Dessutom skickar vi e-post ca sju dagar innan förlängning sker om att vi kommer förlänga.
 
Ja precis. Det är löpande prenumerationer tills du säger upp (vilket du kan göra närsom och långt i förväg). Vi har anammat samma upplägg som de de flesta sajter, appar och streamningtjänster har. Dvs det rullar på men man kan säga upp säg närsom.
Du reagerar inte på att ni har felaktig information i er FAQ?
 
Är det nåt fel så ska vi justera det men jag hänger inte med på vad som är fel. Du har köpt en löpande prenumeration och det rimmar väl med vad som står i FAQ?

I boxen för Plus så står det

Gäller 1 år, därefter 349 kr/år*. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.

och asterisken leder till:

*Finstilt och köpvillkor: Plus-medlemskap och prenumeration är löpande, om inget annat anges, men utan bindningstid och kan sägas upp närsomhelst via din medlemsprofil. Beställd och/eller betald period av digitalt innehåll har inte ångerrätt och betalas inte tillbaka enligt distansköplagen. Läs våra kompletta villkor här. Har du frågor om ett köp kontakta oss gärna på [email protected]

FAQ beskriver att det finns Löpande (enligt ovan) och klassiska.

De klassiska når man via inforaden som ligger under första produktraden:

Outside Sweden? We can't provide reccuring memberships outside Sweden. Please choose a non-recurring membership here instead where you pay with Card via Stripe.

Som leder till


där produkterna har texten i sina boxar

Förlängs inte automatiskt utan du får ett mail av oss när det är dags att förnya.

De klassiska är primärt för folk utanför Sverige men går att köpa som "svenne" också.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.