Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Oidentifierad regel?

Produkter
(logga in för att koppla)

otto.eimar

Aktiv medlem
Jag svarade i en tråd och sen fick email att nån hade svarat. Då jag kom till tråden så var mitt inlägg borta, Det framgår inte någonstans i reglerna hur gamla trådar är OK att kommentera, alltså har jag inte brutit mot någon regel.

Så ansåg jag att jag hade varit relevant

Fotosidan syftar på formellt bemötande. Är det formellt av en moderator att stänga en tråd men inte lämna nåt meddelande varför?

OBS
Då det inte finns någon regel på åldern på trådar så bör nyupplivade trådar accepteras
Står Fotosidan för sina regler eller drar ni kappan efter vinden som ni vill, men vad är regler för nytta?

Det är okej att kommentera gamla trådar, men man bör tänka sig för innan man gör det så att man verkligen ha ny relevant information att komma med.

Vi brukar inte lämna lämna meddelande om moderering.

Det är okej att kommentera gamla trådar, men man bör tänka sig för innan man gör det så att man verkligen ha ny relevant information att komma med.

Vi brukar inte lämna lämna meddelande om moderering.

Varför blev tråden stängd när det är OK att kommentera gamla trådar? Då jag tycker att jag varit relevant så känner jag mig fört bakom ljuset.

Då ni inte upplyser nåt så blir det omöjligt "att tänka sig för" För då erfordras en förklaring

Om vi skulle motivera varje inlägg som tas bort skulle vi skaffa oss en massa extra jobb som vi inte har tid med och dessutom riskera att starta onödiga debatter.

I det här fallet blev din och de efterföljande kommentarerna strukna för att de inte tillförde något. Inte för att tråden var gammal.

Och som jag skrev tidigare. Ska man kommentera en 10 år gammal tråd ska man ha relevant ny information att komma med.

Om vi skulle motivera varje inlägg som tas bort skulle vi skaffa oss en massa extra jobb som vi inte har tid med och dessutom riskera att starta onödiga debatter.

I det här fallet blev din och de efterföljande kommentarerna strukna för att de inte tillförde något. Inte för att tråden var gammal.

Och som jag skrev tidigare. Ska man kommentera en 10 år gammal tråd ska man ha relevant ny information att komma med.

Vad är relevant om man tycker att det är relevant man kommer med?. Men det leder inte till någon klarhet att ni hintar men inte redovisar.. det är falskspel. Så blev tråden stängd, men då är det inte på tal om att kunna kommentera gamla trådar när ni berövar möjligheten att ge relevant kommentar.

Va!, kan ni inte meddela åtgärden ni gör, på andra forum brukar moderatorn lämnat ett meddelande.
På Flashback lämnar moderatorn ett meddelande som har hög aktivitet. Hobbyforum som drivs av några stycken kan till och med lämna ett meddelande varför tråden stängs m.m

Så ansträngande att lämna en liten text.
Så om någon postat en tråd i fel kategori så raderas det likgiltigt, det är såklart lika besvärligt att förflytta till rätt kategori. Ni meddelar ju inget så folk fattar ju ingenting-

Så ska Fotosidan föreställa vara kvalitetsforum med sina regler för att folk ska hålla kvalitativa trådämnen.

En moderator är till för att se till att diskussioner håller sig till saklighet, men hur ska det funka med förtegna moderatorer och folk blir överrumplade.
Som att köra av vägen utan väg. Ni stoppar nån och upplyser att han är i skogen," var är vägen",, nej det har vi inte tid att berätta men håll dig på vägen nu.

Otto, jag kan hålla med om mycket av det du skriver.

Modereringen av fotosidan kommer upp till diskussion då och då och det står klart att de som äger fotosidan har valt en form som de tycker är bra och faktum är att det fungerar väl. Forumet är i grunden sunt och det är sällan modereringen är ett problem.

Jag tror vi medlemmar helt enkelt skall acceptera att det är så här det funkar på fotosidan.se, även om vi kanske inte tycker det är optimalt.

Bara mina tankar som medlem.

Otto, jag kan hålla med om mycket av det du skriver.

Modereringen av fotosidan kommer upp till diskussion då och då och det står klart att de som äger fotosidan har valt en form som de tycker är bra och faktum är att det fungerar väl. Forumet är i grunden sunt och det är sällan modereringen är ett problem.

Jag tror vi medlemmar helt enkelt skall acceptera att det är så här det funkar på fotosidan.se, även om vi kanske inte tycker det är optimalt.

Bara mina tankar som medlem.

Ledningen här är paradoxal som säger att det är OK att posta gamla trådar och påtalar om det är relevant,, sedan så stängs tråden. Nu har de berövat avseendet om det är relevant, så ljuger dom att det är OK när tråden stängs.

De berättar inte varför mitt inlägg var irrelevant , så vad har jag att gå efter?
Alltså kan de inte begära något utan någon förklaring. Jag tar då detta att de förtalar mig och behandlar allt likgiltigt

Forumet leds av kvacksalvare som inte har någon auktoritet av förtroende Då det inte förklarar det felaktiga så finns det ingen grund,, de är kvaksalvare.

Regler blir ett hånskrar då inlägg överaskatt försvinner men ingen förklaring.
I så fall är reglerna undermåliga och måste vara mer specificerade som lagparagrafer

Du kan inte begära något utan förebyggande gentjänst

Med självinsikt brukar det inte vara svårt att förstå varför ett inlägg raderas, men det är ju ofta dem som saknar självinsikt som skriver inlägg som måste tas bort.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar