Annons

Odefinerarbar fråga?

Produkter
(logga in för att koppla)

-Markus-

Aktiv medlem
Hej
Jag håller på att bli galen måste få hjälp

Försöker med en förklaring

Tänk er att nu har en svartvit bild
Den består av en rund svart fyld ring och ett vitt fält runt omkring.

Hur gör man i photoshop så att den vita bakgrunden tas bort och blir genomskinlig.

Hoppas att jag kunde förklarar någesånär.

/Mvh Markus

Den frågan gick väl att förstå. Det enda jag kan komma på är att du med antingen lassot eller trollstaven markerar bakgrunden och klickar på delete, annars skulle jag göra en ny bild med genomskinlig bakgrund och sen dra över ringen dit.

Svarta ringen är egentligen inte helsvart massa grejer i den, jorde en förenkling bara.

Att markera och delete då försvinner ju inte det runt omkring blir ju en grå yta där när man sparar. Ska man spara på något speciellt sätt.

Transparent bakgrund

Transparent bakgrund, vart ska användas?
Är det till webben så kan du "Giffa" den dvs exportera till Gif89 och välja att vit (med pippeten)ska vara osynlig. Alternativt om det är för tryck så måste frilägga objektet och sedan använda EPS fil format. Det krävs dock att du har en skrivare med postscript installerad för att kunna göra detta i tex PS.

JAg sitter hos en som har photoshop och jag är inte haj på det.

Jo det ska till webben.

Det är en logga till en hemsida, har gjort ny sida och ska ha den gamla loggan som var på vit bakgrund och nu ska den på en annan bakgrund.

Problemet med att välja vit som genomskinligt är att det är vitt i loggan som sak vara kvar.

byt färg på bakgrund

Markera och byt sedan färg på bakgrunden till en färg som inte är med i loggan. Sen kan du välja att göra bakgrunden osynlig om det är en gif-bild du har.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar