Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ockerpriser på Epson 3880

Produkter
(logga in för att koppla)

Lottis

Aktiv medlem
Visst, priserna brukar vara högre i Sverige än t.ex. USA och England, men den nya Epson skrivaren tycker jag är något i hästväg. 3880 och föregångaren 3800 har samma rekommenderade pris i USA ($1295), England och Tyskland. Inte så konstigt eftersom det inte är någon större skillnad på de två skrivarna. I Sverige ligger det rekommenderade priset 6500:- högre för 3880!
Har man dessa priser för att lura konsumenten att skillnaden mellan skrivarna är större än de är?
 
Visst, priserna brukar vara högre i Sverige än t.ex. USA och England, men den nya Epson skrivaren tycker jag är något i hästväg. 3880 och föregångaren 3800 har samma rekommenderade pris i USA ($1295), England och Tyskland. Inte så konstigt eftersom det inte är någon större skillnad på de två skrivarna. I Sverige ligger det rekommenderade priset 6500:- högre för 3880!
Har man dessa priser för att lura konsumenten att skillnaden mellan skrivarna är större än de är?
Då är det ju bara att beställa den från England eller Tyskland.
 
Visst, priserna brukar vara högre i Sverige än t.ex. USA och England, men den nya Epson skrivaren tycker jag är något i hästväg. 3880 och föregångaren 3800 har samma rekommenderade pris i USA ($1295), England och Tyskland. Inte så konstigt eftersom det inte är någon större skillnad på de två skrivarna. I Sverige ligger det rekommenderade priset 6500:- högre för 3880!
Har man dessa priser för att lura konsumenten att skillnaden mellan skrivarna är större än de är?


För 6500:- kan man få mycket papper för, testa prisjakt EU


Michael - Väljer EU -
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.