Annons

Och hur skulle det kännas med en "Citera flera" Knapp på Fotosidan?

Produkter
(logga in för att koppla)

skog1s

Aktiv medlem
Många gånger när jag Läser/skriver i forumet så vill jag citera flera st på en gång, men det går bara att citera en person åt gången!

(jag vet om att det funkar med BB-koder, men det är långt ifrån optimalt, och kan göras så mycket bättre)

Istället kan man ha som så många andra forum har det. En "Citera Flera" Knapp!

Så man kan skriva sitt svar till en och var i samma fönster. Sen kan den som fått svaret gå in på "sin sida, Citat" och hitta tillbaka väldigt lätt, och svara. Lätt, smart och snabbt och framförallt väldigt lättnavigerat.

Är det inget fotosidans medlemmar vill ha?

Jag har skrivit till Staff och fick rådet att skapa en tråd här, så här är den.

Vi skall ta och se över forumets funktioner och design nu i början av året, så då skall vi kika på denna också - jag vet att det önskats av flera.

Stundom missbrukas citering kraftigt och då med bara ett inlägg. Den som verkligen vill citera fler samtidigt gör det för så svårt är det ju inte.

Stundom missbrukas citering kraftigt och då med bara ett inlägg. Den som verkligen vill citera fler samtidigt gör det för så svårt är det ju inte.

Jo men, den som blir citerad kan den personen hitta och svara lätt ?

Jag ska ta en bra exempel.
Titta på Sweclockers.com det är Sverige största webbtidning om datorer och hårdvara och har funnits sen 99.

Där kan man gå in på Forumet, och sen om man undrar vem som har citerat en så klickar man på "Citera"
Och då kan man se väldigt lättförstått:

Svar från XXXXX
Vad du själv har skrivit.
Och vad XXXXX har skrivit.
Och vill jag svara så klickar jag på "Gå till Tråden" och den kastar mig ditt.
Och så upprepas det hela tiden om det är "Citera flera"

Full koll på alla citat och man behöver inte "bläddra" igenom massa trådar, många gånger så skriver man mycket, och det är omöjligt att komma ihåg alla man vill svara annars.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar