Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektsprofil CS5 och Camera Raw

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik_vm

Aktiv medlem
Hej på er!
Undrar om det är någon som vet om det finns profiler att ladda ner för Sonys linser, utbudet i CS5 och Camera Raw är rätt tunt.

Senast ändrad:
Hej
Om man gör en profil. Skulle man inte kunna delamed sig med andra som har samma objektiv?

Jag ser inget hinder i det. Det du själv gjort får du dela med dig av hur du vill. Även om du gjort den mha Adobes verktyg.
Jämför om du t.ex. har gjort en jäkligt "snitsig" bostadskalkyl i Excel. Visst får du dela med dig av den, även om den är framställd med Microsofts verktyg.
Jag ser inget hinder i det. Eller har jag fel?

Hej på er igen!
Kan man lägga in profilerna i camera raw också? Där finns det ju bara 2 objektiv upptagna!
Gäller även under filter i CS5, om man inte söker online, var hämtar programmet upp dessa profiler och varför sparas de inte i CS5 så man slipper söka online nästa gång.
Har någon kört testversionen av camera raw 6.2. Finns det mer objektiv upptagna där för Sony?
Låter som en bra ide att samköra profilerna som man tar fram på Adobes program om det inte går att få dem på annat sätt. Skall ladda ner programmet o se hur det funkar.

Det Du tar upp är till stor del funktionsbegränsningar i Adobe Lens Profile Creator. Der är bara Adobe som har svaren - en del finns att läsa på;

Adobe Labs

Hej
Om man gör en profil. Skulle man inte kunna delamed sig med andra som har samma objektiv?
Frågan har väckts på dyxum.com, men med mycket svalt mottagande.

Jag tror att det är arbetsbördan som avhåller. Kravet är att göra profilerna med FF-hus, men det finns en förfärlig massa objektiv att profilera. Varje profil kräver en oherrans massa exponeringar för att bli bra.

Just nu är det bara två M/KM/S-objektiv upplagda, plus en massa Sigma.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto