Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektivväska

Produkter
(logga in för att koppla)

WASTERmannen

Avslutat medlemskap
Hej ....... har kollat runt här ett tag nu på era fantastiska bilder.
Köpte en Canon 40D för ett tag sedan och tänkte nu utöka arsenalen med ett
Tamron AF SP 70-300/4,0-5,6 Di VC USD och det får inte plats i kameraväskan, så jag tänkte köpa en objektivväska till det istället.
De jag har tittat på är Adventure icebreaker och Action black väskorna.
Mitt problem är att jag inte blir klok på hur stort Tamronobjektivet är egentligen.
Enligt Tamrons hemsida och prisjakt så är det 142,7mm X 81,5mm men enligt Cyberfoto är det175mm X 81,5mm så jag undrar om någon har möjlighet att mäta objektivets längd och bredd till mig så jag vet vilken väska som passar bäst till det?
Tipsa gärna om andra väskor som passar också.

Mvh/
 
Jag har ej det objektivet så jag kan inte uttala mig helt exakt, men jag är ganska säker iaf. Jag hittade det objektivet på prisjakt och klickade in mig på ca 5 olika sidor, det visade sig att alla hade ca 14,3 cm som längd, så troligen har cyberphoto fått det om bakfoten.

Kan också tipsa om en väska jag beställt, får den om några dagar så jag vet inte om den är bra eller inte. Den heter LowePro Flipside 200. Lättviktig, relativt liten, och det ser ut att passa ganska många/långa objektiv i den. Cyberphoto har även kampanjpris på den just nu.
 
Jag skulle gissa att det är 143 utan motljusskydd och 175 med eller 143 inzoomat och 175 utzoomat kanske.

Jag skulle nog föreslå en större väska där alltihop får plats än en extra väska för det nya objektivet. Det låter klumpigt att bära på två väskor istället för en?
 
Jag har ej det objektivet så jag kan inte uttala mig helt exakt, men jag är ganska säker iaf. Jag hittade det objektivet på prisjakt och klickade in mig på ca 5 olika sidor, det visade sig att alla hade ca 14,3 cm som längd, så troligen har cyberphoto fått det om bakfoten.

Kan också tipsa om en väska jag beställt, får den om några dagar så jag vet inte om den är bra eller inte. Den heter LowePro Flipside 200. Lättviktig, relativt liten, och det ser ut att passa ganska många/långa objektiv i den. Cyberphoto har även kampanjpris på den just nu.

Norpar tråden lite , du har inte möjlighet att återkomma ifall den verkar bra, lite intresserad faktiskt, har idag ett lowepro sling aw75 men vill kunna trycka in mer.
 
Hej och tack för alla svar.
Ni får ursäkta att jag inte svarat innan, men jag har varit lite seg efter konsertbesök igår.
Som flera säger kan det nog vara att det är 14,3cm som gäller om det står på flera sidor(tänkte inte så långt att kolla det ;) ). Det är säkert Cyberfoto som fått det fel då.
Angående väskan så har jag precis köpt en KATA 123-GO-10 så jag vill inte köpa ny väska igen för tillfället, därför söker jag en separat objektivväska.
Tack för tipset annars.
Har plockat fram tumstocken och tagit lite mått på mitt Canon 28-135 objektiv och som det ser ut så kan jag kanske få ner det nya också i väskan, om jag har tur men fortsätt gärna komma med tips ändå om det inte skulle vara så.

Mvh/Christian
 
Ok. Men vad är det för sorts objektiv väska du letar efter? För vilka objektiv, hur många och hur stora objektiv? Vad jag förstår kan en vanlig axelväska användas som objektivväska beroende på vilka som ska ner i den.
 
Ok. Vet du om det går att fästa en objektiv väska på din nuvarande ryggsäck? Annars finns det nog inte så stor användning för en sådan. Man vill ju inte att ens objektiv ska dingla fritt och slå i allt.
 
Tjaaaa .....det enda det finns är i och för sig en stålögla bak på ryggan.
Det kanske inte är det bästa sättet att fästa en väska där egentligen.
Hmmm .... man kanske skulle vänta med att köpa och prova om man har tur och kan få ner den i ryggan.

Mvh/Christian
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.