Annons

Objektivtips!? 55-200?

Produkter
(logga in för att koppla)

Calle A

Medlem
Har suttit och läst lite här i forumet och är ju en del andra som ställt liknande frågor. men tänkte se om det finns mer att hämta. även med tanke på att vad man fotar...
Jag köpte en D40 för några veckor sedan och har haft sjukt kul med den! lär mig mer och mer. objektivet jag använder är det vanliga kitobjektivet 18-55mm.

nu är jag lite sugen på ett tele. kommer åka iväg på en tävling på silverstone (racerbana) där det kan va användbart och känner allmänt att ett tele vore skoj. Blir alltså en del foto på motorsport och övrig sport. sen givetvis i alla "vardagliga" lägen och på semester etc...

jag har kikat på 55-200mm. ligger ganska ok i pris eftersom jag är student...
någon som har någon tanke kring det? ska man ha med eller utan VR. och finns det kanske någon helt annan glugg jag borde kika på?
 
har läst lite recensioner om Sigma 70-300 nu. verkar ju va ett helt ok objektiv för priset. Kanske är ett bättre alternativ?
 
Nikons billiga 55-200 är ett utmärkt komplement till ditt kitobjektiv.
De stora fördelarna jämfört med Sigma 70-300.
VR Gör att du kan fotografera mer utan stativ.
Samma filtergänga som ditt kitobjektiv.
Ingen roterande frontlins.

//Martin

http://www.kikarforum.se
 
ok. så du hade rekommenderat nikon 55-200 istället för sigma 70-300. ska kanske understryka att priset är extremt inverkande. är som sagt student...
 
Om du tittar i min profil, så ser du att jag har bägge objektiven.

Jag sågar inte Sigman som många gör, men dess långsamma och osäkra autofokus gör den inte till något vidare köp om du skall ha den till motorsport.

//Martin

http://www.kikarforum.se
 
ok. tyvärr kan det ev va det enda min plånbok går med på...eller ev ett 55-200 utan VR...vilket bör man satsa på av de 2?
 
Jag va på Media Markt och testade ett Nikon 55-200 VR samt ett Sigma 55-200 HSM. Blev såld på Nikon. Åkte hem och beställde ett sådant :D