Annons

Objektiv till natur/djur

Produkter
(logga in för att koppla)

Brumm

Medlem
Hejsan är ny på sidan och ny fotograf :p Köpte en d3000 för ett tag sen. Har läst på ganska mycke innan om att man inte ska fastna i auto träsket. Har inte ens befunnit mig där (lite stolt :D)

Hur som hellst så vill ja plåta djur och undrar vad jag behöver för objektiv. och hur mycke pengar man ska lägga på ett. Dom kostar ju allt från 1500 till 75000 så lite hjälp tack. Vet att man får för de man betalar för. Är som sagt inte så rutinerad heller.

Men de ska gå att zooma bra så jag inte behöver gå så nära

Hejsan är ny på sidan och ny fotograf :p Köpte en d3000 för ett tag sen. Har läst på ganska mycke innan om att man inte ska fastna i auto träsket. Har inte ens befunnit mig där (lite stolt :D)

Hur som hellst så vill ja plåta djur och undrar vad jag behöver för objektiv. och hur mycke pengar man ska lägga på ett. Dom kostar ju allt från 1500 till 75000 så lite hjälp tack. Vet att man får för de man betalar för. Är som sagt inte så rutinerad heller.

Men de ska gå att zooma bra så jag inte behöver gå så nära

Köp ett Nikon 70-300VR. Det är nog svårt att få mer objektiv för pengarna, i alla fall till det syftet.

Köp ett Nikon 70-300VR. Det är nog svårt att få mer objektiv för pengarna, i alla fall till det syftet.

Tack tack för tipset, rena rama objektiv djungeln. Ska kolla upp de objektivet. Verkade vara ett pris ja kan tänka mig att spendera.

Nån fler som har nåt tips?

Jag tror också 70-300 är ett bra första zoom objektiv.
Du har de vanliga 18-55 nu eller?

Du kommer märka att de krävs lite stadigare händer och kortare slutartider ju mer du zoomar.
Men de är bra träning.

Bra där, våga vägre gröna autoläget... haha ;P

(P är bättre, då behöver inte blixten hoppa upp hela tiden) haha =)

Jag tror också 70-300 är ett bra första zoom objektiv.
Du har de vanliga 18-55 nu eller?

Du kommer märka att de krävs lite stadigare händer och kortare slutartider ju mer du zoomar.
Men de är bra träning.

Bra där, våga vägre gröna autoläget... haha ;P

(P är bättre, då behöver inte blixten hoppa upp hela tiden) haha =)

Joo jag har 18-55 mm nu å de e ganska tråkigt objektiv så ska nog försöka satsa på ett 70-300 objektiv

Satsa på ett Nikon 70-300 VR. Finns inget bättre för dom pengarna.Det är snabbt,skarpt och har bildstabilisering ( VR ) MVH.

Jag skulle också säga 70-300 VR, men ett annat alternativ är Sigma 150-500 (eller det dyrare 50-500), båda med OS.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto