Annons

Objektiv till en D7000

Produkter
(logga in för att koppla)

bergsoskar

Ny medlem
Hej!

Är ute efter ett objetiv till min kamera (D7000), jag tar för närvarande mest sport bilder som mesta dels är ishockey. Har kört på auto med ett AF-S 18-105 / 3,5-5,6 än så länge.

Har läst och kollat runt lite och funderar på ett AF 70 - 200 / 2,8 eller andra förslag?

Har kollat runt på Sigma och nikons objektiv och det skiljer runt 9000 mellan dessa två, då antar jag att det är stor skillnad? eller är det mycket betala för "märke" om ni förstår mig rätt?

MvH Oskar

Hej!

Är ute efter ett objetiv till min kamera (D7000), jag tar för närvarande mest sport bilder som mesta dels är ishockey. Har kört på auto med ett AF-S 18-105 / 3,5-5,6 än så länge.

Har läst och kollat runt lite och funderar på ett AF 70 - 200 / 2,8 eller andra förslag?

Har kollat runt på Sigma och nikons objektiv och det skiljer runt 9000 mellan dessa två, då antar jag att det är stor skillnad? eller är det mycket betala för "märke" om ni förstår mig rätt?

MvH Oskar
Om det funkat skapligt med 18-105 tror jag en billigare uppgradering kan vara Nikons 70-200 4,0 VR. Den är väldigt bra.

Eller ett begagnat Nikon 70-200/2,8 VR 1 kanske kunde vara något! Skillnaden mot nuvarande versionen, VR 2, är inte stora och framför allt inte på en kamera med den mindre DX-sensorn som D7000 har.

Den skulle jag välja hellre än Sigmas.

Den stora skillnaden mellan Nikkor 70-200/2,8 VR ett och II (f u stabilsatorn som är bättre i II) är kantskärpan på FX. På DX kan man spara mycket pengar och köpa en beg etta (ca 9000:). Sigma 70-200 OS skall vara ungefär lika bra och har nyare bildstabilisering. Sigmas kvalitetskontroll har dock varit ojämn så man bör undersöka just det ex man vill ha. Sedan är det ju detta med osäkerheten med framtidskompatibiliteten som inte är given med Sigma.

För ishockey och annan inomhussport så tror jag att den objektivet blir bäst. Hade du fotat sport utomhus i dagsljus så hade du kommit billigare undan med ett 70-300mm f/4.5-5.6G i stället, men inomhus behöver du nästan f/2,8 är jag rädd.

För ishockey och annan inomhussport så tror jag att den objektivet blir bäst. Hade du fotat sport utomhus i dagsljus så hade du kommit billigare undan med ett 70-300mm f/4.5-5.6G i stället, men inomhus behöver du nästan f/2,8 är jag rädd.

Är lite den informationen jag har läst oxå, men tänkte på skall man köra på ett Sigma eller ett Nikon? är 9 tusen emellan men är det en väldans stor skillnad kanske det är värt det om man vill ha bättre bilder dvs? Som det nämndes tidigare att Sigmas var ojämn i kvalitetskontroll

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto