Annons

Objektiv till D300s?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dakid

Medlem
Hej!

jo de är så här att jag behöver uppdatera min utrustning!

Jag har ett bröllop (vigsel, mingel mm) och en släktträff (gruppfoto, mingel) och mingelfoto på en pub att fota i år.

jag har en Nikon D300s
nikon 50mm 1,8
och ett nikon 55-200 4-5.6 (från min första kamera)
En Nikon speedlight SB600

Vad e bra att ha? har tänkt 24-70 men behöver lite tips från er som kan lite. kan lägga mellan 10-15000

Tackar för alla tips mvh Danne

Jag har plåtat lite bröllop med min D7000 samt objektiven: Nikon 17-55/2,8 & 85/1,8D samt Sigma 30/1,4 HSM. Kombinationen har fungerat bra vid de flesta tillfällen även om det såklart även vore bra med ett stabiliserat 70-200/2,8-tele som komplement, men det kommer! Till vårt eget bröllop för en månad sedan använde fotografen en D700+Nikon 24-70/2,8 till allt... Farsan plåtade en han också med en D90+Sigma 8-16mm. Kombinationen blev väldigt fin.
Huvudsaken är ändå att ljusstarka objektiv är väldigt användbara eftersom ljuset i kyrka eller festlokal inte alltid är det bästa och i bilder av den här sorten bör ISO-talen hållas så lågt det bara går. En ljusstark normalzoom än ändå att rekommendera och som läget är nu så är Nikons 17-55/2,8 relativt billig i 2:a hand då många verkar byta upp sig till FX och då köpa ett 24-70 istället. Sen handlar nog resten om tycke och smak för vilken typ av bilder du vill ta, vidvinkel eller tele?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar