Annons

Objektiv till Canon; Normalzoom

Produkter
(logga in för att koppla)

knedy

Avslutat medlemskap
Tjo!
Är på G att utöka mitt objektivstall och behöver lite hjälp i rätt riktning. Jag har en Canon 60D med 18-55 kitobjektiv(som jag inte alls kommer överens med, tappar både för mycket ljus i inzoomningar och går inte att använda med min follow focus), ett Samyang 14/2.8 och ett Samyang 85/1.4. Jag filmar mest med kameran och har en förkärlek för ljusstarka objektiv. ;)

Det är väl kitbojektivet som ska uppgraderas är det tänkt.Jag har provat Tamron 17-50/2.8 och den kändes okej, men man vill ju inte köpa det första bästa man hittar. Så då är frågan, vad ska man satsa på?
Alternativet är ett Samyang 35/1.4.


Budget? Gärna så billigt som möjligt men max 4000kr. Har inget emot att köpa beggat.
 
Tamron 17-50/2,8 är riktigt bra optiskt, men autofokusen är inte lika rolig. Ska du filma är det väl å andra sidan inga problem?

Jag hade ett till Nikon, det la av nu förra månaden. Efter ca. 40 000 bilder. Det blir alltså mindre än 10 öre per bild :)
 
Förstår att du inte kommer överens med kitgluggen, det var samma för mig.
Jag köpte mig ett Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS som jag är väldigt nöjd med, gick på ca 4000:-
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.