Annons

Objektiv till Canon EOS 400D

Produkter
(logga in för att koppla)
Tog studenten i lördags 9/6 och fick en Canon EOS 400D och är sugen på ett lite större objektiv och känner att jag inte behöver lägga ut några mänger på objektiv. Men ändå hyfsat bra, så jag tänkte fråga om någon skulle kunna hjälpa mig med de?
 
Fan! Skrev ett skitlångt inlägg så kom jag åt bakåtknappen på musen.

Men för att sammanfatta,
Kolla på www.cyberphoto.se, leta fram din kamera och klicka på fliken "Objektiv" där finns massor med rekommenderade objektiv. Hitta nått i din prisklass och läs recensionerna här på fotosidan.

Sen efter att man läst alla recensioner är man inte ett dugg klokare så då är det bara att spåna lite till.

Vad jag själv bestämt mig för att inhandla dock, efter mycket om och men är ett fast Canon EF 50mm 1.8= 1124kr + ett Tamron 55-200mm =1089kr.
Cirka 2200kr för ett riktigt bra portätt objektiv + en långzoom i dugerikrig/ok skick att leka med.

Jämfört med att köpa tex Sigmas 70-300mm för 2200kr, som är hur mycket bättre än Tamrons 55-200mm? Ingen aning. Förmodligen omärkbart för en amatör som dig och mig. Tamrons duger nog att växa i iaf, tror jag.
Sen beror det ju på din budget också, för ca 5k så får du ett begagnat Canon 70-200mm 4L som du förmodligen aldrig tröttnar på.
Och då tänker man ju, bara 3k mer? kanske skulle spara. Sen kollar man på detsamma med bildstabilisator och tänker, fan har jag sparat ihop 5k kan jag ju lika gärna spara ihop 8k.
Och så fortsätter det =)

Så mitt råd till dig och mig är, köp första bästa förfan och dra ut och fota!

Hmm blev lite långt igen kanske, yrar i natten.
Gonatt!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.