Annons

Objektiv till bl a fotbollsfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

Numinel

Ny medlem
Har blivit lite varm i kläderna sedan jag köpte min Canon 500D + 18-55 IS kit i december-09.

Har provat fotografera mina systersöner då de spelar fotboll men det blir inte så bra med det objektiv jag har.
Det jag tittat lite på nu är EF 70-300 IS för ~5500 SEK men undrar hur stor skillnaden är i användning på just en fotbollsplan jämfört med t ex andra Canon objektiv typ 55-200, 70-250.
Det är ganska stor prisskillnad.

Nu är det inte bara fotbollsfotografering jag är intresserad av utan även djur i natur vilket inte alltid är så lätt att komma nära.

Jag är en amatör och vill inte lägga ner så mycket pengar på objektiv (5500 svider lite redan där).

Tips är varmt välkommet.

Har blivit lite varm i kläderna sedan jag köpte min Canon 500D + 18-55 IS kit i december-09.

Har provat fotografera mina systersöner då de spelar fotboll men det blir inte så bra med det objektiv jag har.
Det jag tittat lite på nu är EF 70-300 IS för ~5500 SEK men undrar hur stor skillnaden är i användning på just en fotbollsplan jämfört med t ex andra Canon objektiv typ 55-200, 70-250.

Nu är det inte bara fotbollsfotografering jag är intresserad av utan även djur i natur vilket inte alltid är så lätt att komma nära.

Jag är en amatör och vill inte lägga ner så mycket pengar på objektiv (5500 svider lite redan där).

Tips är varmt välkommet.

70-300mm'aren har ju IS, ganska positivt.

Annars finns ju 70-200mm L för en lite mindre peng.

Skillnaden i teleänden mellan EF-s 55-250 och EF 70-300 är väl egentligen inte så stor om man ser till hur nära man kommer, och 70-300 får inte så jättebra kritik över 200mm när det gäller bildkvalitet - baserat på detta hade jag inte valt det dyrare 70-300 utan gått på det mer prisvärda 55-250. Jag fick med mitt som paketglugg och är inte alls missnöjd, men jag har förvisso inte jämfört med 70-300.