Annons

Objektiv samt väska till resan

Produkter
(logga in för att koppla)

lowsnuff

Medlem
Hej!

ska på semester i 11 veckor.

bla thailand och USA.
har precis köpt en sony a230 med kit 18-55
just för resan.

1. ska man satsa på ett till objektiv?
ska endast fota "semesterbilder" landskap, kompisarna stränder inne i stan mm, mm listan blir lång.
vad är att föredra? klarar jag mig gott på mitt kitobjektiv eller borde jag utöka med nåt mer?
vad i så fall?

2. väska, borde jag köpa en kameraväska som är bara så stor så kameran får plats med extra minneskort, batterier sladd, laddare. för att sedan lägga den lilla väskan i en större "turväska" att ha till stranden på stan mm?
eller ska jag bara använda min vanliga ryggsäck oc peta ner allt i?
det senare alternativet kanske inte är så smart med tanke på fuktig handduk o så.

ge mig gärna tips på andra saker att tänka på.
vad har man polarisations-filter till föresten?

är totalnybörjare
tack!
 
Jag tycker att du ska nöja dig med det du har. Dels för att du är oerfaren fotograf och det hjälper dig att jobba fram bättre bilder med mindre valfrihet. Sen så är det semester och man ska aldrig släpa på mer saker än nödvändigt. Det du inte vet att du saknar kan inte vara nödvändigt.

Ta minsta väskan till kameran och lägg den sedan i handbaggaget respektive strandväskan så förblir kameran skyddad och du har större flexibilitet.

Lägg sedan objektivpengarna på ett till batteri och en massa minneskort. Så många att du klarar dig hela semestern.

Trevlig resa!
 
tack för alla svar!

funderat lite och tror jag kör på eriks ide.
köper en så liten v¨ska som möjligt o kör på en sån här otroligt sexig och manlig "strandbag/tygpåse"

måste ju ta så lite plats i resväskan som möjligt.

mm tänkte köpa två extra batterier på fotofyndet.
nån som har erfarenhet därifrån?
blev ju ca 330 kr för två batterier ist för 850 för ett orginal.
och då är det tillochmed fler mah på dem från fotofyndet.

(jobbar på serviceverkstad och har därför ca 6 st 8gb minneskort)
ska även ha med minilaptop för att kunna föra resadagbok med dem jag reser med :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.