Mia86
Avslutat medlemskap
Jag har en Panasonic Lumix DMC-GH1 men får inte till några bra bilder. Jag är en riktig amatör som inte har tid eller intresse av att lära mig en massa utan ville ha en kamera att ta fina bilder med, en kamera som jag även kunde filma med. När jag köpte den var det denna som rekommenderades pga filmkvaliteten.
Objektivet som ingick i paketet är ett Lumix 14-140 (H-VS014140)
Jag har försökt mig på att justera inställningar men jag tycker bara att det blir sämre, därför kör jag nu alltid på Automatisk inställning.
Antingen är det så att jag är rysligt kass eller kanske kameran är för avancerad?! Skulle ett annat objektiv kunna funka?! Eller är det gjort några konstiga inställningar som jag kan nollställa...?
Jag har främst problem att få till bilder inomhus eller i dåligt ljus.
Använder jag blixt (den inbyggda) blir det dessutom en skugga från objektivet...
Jättetacksam för svar på detta då jag vill få ordning på bildkvaliteten innan jag får barn i vår som jag antagligen kommer vilja plåta en heel del!
Objektivet som ingick i paketet är ett Lumix 14-140 (H-VS014140)
Jag har försökt mig på att justera inställningar men jag tycker bara att det blir sämre, därför kör jag nu alltid på Automatisk inställning.
Antingen är det så att jag är rysligt kass eller kanske kameran är för avancerad?! Skulle ett annat objektiv kunna funka?! Eller är det gjort några konstiga inställningar som jag kan nollställa...?
Jag har främst problem att få till bilder inomhus eller i dåligt ljus.
Använder jag blixt (den inbyggda) blir det dessutom en skugga från objektivet...
Jättetacksam för svar på detta då jag vill få ordning på bildkvaliteten innan jag får barn i vår som jag antagligen kommer vilja plåta en heel del!