Peter_LN
Ny medlem
Hej, jag köpte en Nikon D5100 med standard objektiv 18-55. Det funkar väl OK då jag inte är på jakt efter fåglar eller andra smågrejor. Jag gillar städer/landskap....men jag skulle helst vilja ha lite mer möjlighet att zooma...lite mer.
Beslutsångesten är stor då jag funderar mellan
Nikon AF-S DX 18-105/3.5-5.6 G ED VR
...billig, det är ju bra. Bra svängrum i zoomen.
...eller
Nikon AF-S DX 16-85/3.5-5.6G ED VR
...den här verkar nice, den gillar jag....känns som den räcker zoom mässigt, men det är nästan vad som sitter på kameran. Varför skulle jag köpa denna? =)
...eller
Nikon AF-S DX 18-200/3,5-5,6G ED VRII
...den här verkar också nice, lite stor kanske och jag lär inte zooma så hjärtligt (troligtvis?).
Glad amatör är man, men jag har inga planer på att "fixa" bilder i photoshop om dom blir "sneda" pga objektivet Ok...då kanske det lutar det mot 16-85 vilken verkar bra. Men igen, 18-55 sitter på....
Någon som har något bra råd?
Beslutsångesten är stor då jag funderar mellan
Nikon AF-S DX 18-105/3.5-5.6 G ED VR
...billig, det är ju bra. Bra svängrum i zoomen.
...eller
Nikon AF-S DX 16-85/3.5-5.6G ED VR
...den här verkar nice, den gillar jag....känns som den räcker zoom mässigt, men det är nästan vad som sitter på kameran. Varför skulle jag köpa denna? =)
...eller
Nikon AF-S DX 18-200/3,5-5,6G ED VRII
...den här verkar också nice, lite stor kanske och jag lär inte zooma så hjärtligt (troligtvis?).
Glad amatör är man, men jag har inga planer på att "fixa" bilder i photoshop om dom blir "sneda" pga objektivet Ok...då kanske det lutar det mot 16-85 vilken verkar bra. Men igen, 18-55 sitter på....
Någon som har något bra råd?