Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv i Tokyo - var och hur mycket?

Produkter
(logga in för att koppla)

fratey

Aktiv medlem
Hej,

Nu är det så att jag har några relatives som åker till Japan om ett par veckor. Vad jag förstått är objektiv billigare i Japan än i Sverige samt har de världsomspännande garanti till skillnad från husen.

Om det är fallet, har jag ett par frågor:
* Var i Tokyo skulle man handla objektiv? Har någon varit där och har erfarenhet av detta?
* Hur mycket kan ett Canon EF 100/2.8 USM tänkas kosta?

Tacksam för alla svar. :)

Hej,

Nu är det så att jag har några relatives som åker till Japan om ett par veckor. Vad jag förstått är objektiv billigare i Japan än i Sverige samt har de världsomspännande garanti till skillnad från husen.

Om det är fallet, har jag ett par frågor:
* Var i Tokyo skulle man handla objektiv? Har någon varit där och har erfarenhet av detta?
* Hur mycket kan ett Canon EF 100/2.8 USM tänkas kosta?

Tacksam för alla svar. :)

tjena,

jag var i Tokyo för ca 4 år sen och jag köpte på mig en del grejer. Jag upplevde inte att prisskillnaden var anmärkningsvärd, lite men inget som väger upp kostnaden att åka dit (om man nu inte handlar för uppåt 100.000 kr). Jag hade vägarna förbi bara så jag passade på.
Däremot har de ju ett galet utbud på grejer och förmodligen en hel del som antingen inte kommer hit eller man får vänta på.

Det finns en hel stadsdel som heter Akihabara som är full med elektronikaffärer. En av de är Yodobashi som är ett stort varuhus på 5 vån med all sorters elektronik och en hel våning (då i alla fall) med bara kameror.

Kan även tillägga att Tokyo är det mest fantastiska ställe jag besökt och jag måste åka tillbaka snart.

Mapcamera

Hej

Jag har goda erfarenheter av Mapcamera i Shinjuku distriktet.

www.mapcamera.com siten är på japanska så kör via Google translate.

De pratar god engelska i butiken.

Deras begagnat utbud är stort.

Glöm inte passet när du handlar. Har du inte det med så kan du inte få taxfree priser.

När jag var i Tokyo 2005, så besökte jag Yodobashi Camera vid Shinjuku station. De hade alla världens kameror (inkl Hasselblad och Leica) i butiken. Alla japanska kameror kunde man testa utan att fråga någon, stod (fastkedjade) på disken. Fascinerande butik i 5 plan, bara fotogrejor.

Vet inte hur priserna är.

Jäklar, det kanske inte var så mycket billigare som jag fått intrycket att det är. Synd, det blir väl att vänta några månader till på objektivinvestering.

Extremt tacksam för de många och snabba svaren, det är ett riktigt bra intryck jag får av den här hemsidan :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar