Alyzzah
Medlem
Hej!
Jag är ganska ny inom just "hobbyfotografering" och fotar mycket kompisar, barn osv. Jag får många förfrågningar från olika håll som har sett mina alster. Nu har jag fått en förfrågning om ett bröllop och det gör mig toknervös.
Vad ska jag ha för objektiv i kyrkan? Tror kyrkan är rätt stor och ljuset är nog inte alltför mörkt.
Jag ska träffa dom innan bröllopet och provfotografera.
Jag har en Canon 450D.
Objektiven jag äger idag är det vanliga kitobjektivet 18-55 mm
Canon EF 50 mm 1,8
Sigma Macro 70-300 mm
Jag älskar mitt 50 mm men räcker det? Det blir ju i så fall mycket rörelse i kyrkan.
Blixt vill jag inte använda. Stativ har jag ett med behövs det?
VAD ska jag tänka på och vilken bländare blir bäst när jag fotar:
* När paret går in i kyrkan
* Står på plats (avstånd)
*Närbilder
Ska jag fota i RAW? Har bara ett 4GB minneskort men kanske behöver köpa ett nytt?
Hur gör jag för att lyckas så bra som möjligt och inte "missa" det rätta ögonblicket?
Är tacksam för mycket svar.....
Jag är ganska ny inom just "hobbyfotografering" och fotar mycket kompisar, barn osv. Jag får många förfrågningar från olika håll som har sett mina alster. Nu har jag fått en förfrågning om ett bröllop och det gör mig toknervös.
Vad ska jag ha för objektiv i kyrkan? Tror kyrkan är rätt stor och ljuset är nog inte alltför mörkt.
Jag ska träffa dom innan bröllopet och provfotografera.
Jag har en Canon 450D.
Objektiven jag äger idag är det vanliga kitobjektivet 18-55 mm
Canon EF 50 mm 1,8
Sigma Macro 70-300 mm
Jag älskar mitt 50 mm men räcker det? Det blir ju i så fall mycket rörelse i kyrkan.
Blixt vill jag inte använda. Stativ har jag ett med behövs det?
VAD ska jag tänka på och vilken bländare blir bäst när jag fotar:
* När paret går in i kyrkan
* Står på plats (avstånd)
*Närbilder
Ska jag fota i RAW? Har bara ett 4GB minneskort men kanske behöver köpa ett nytt?
Hur gör jag för att lyckas så bra som möjligt och inte "missa" det rätta ögonblicket?
Är tacksam för mycket svar.....