Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv för Pentaxkameror

Produkter
(logga in för att koppla)

Icanos

Ny medlem
Det är så att jag är på jakt efter ett objektiv till min kamera. Dock vet jag inte vad så därför tänkte jag höra vad ni har att rekommendera. Jag har satt maxpris till omkring 3000kr. Jag har inte fotat så mycket och jag håller det på hobbynivå (Brukar fota på festivaler/arrangemang samt lite naturbilder).

Jag hittade detta på pixmania http://www.pixmania.com/se/se/171022/art/sigma/objektiv-18-50-mm-f3-5-5.html#fichetechnique

och jag förstår att det inte är några superbra objektiv, men vad är det som skiljer dessa från riktiga dyrgripar?

Kan någon förklara samt rekommendera lite olika objektiv?

// Marcus

De är inte speciellt bra, sämre upplösning säkert. Jag antar att du har ett 18-55 och det skall vara skapligt till Samsung. Samsungs och Pentax telezoom 50-200 är riktigt bra och mycket prisvärda.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto