ANNONS
Annons

Objektivägare sökes

Produkter
(logga in för att koppla)

Larsdotter

Aktiv medlem
Hej allihop! Visste inte riktigt om mitt ärende var värd att starta en ny tråd för, men jag hittade inget bättre alternativ..

Nu är det så här; jag har börjat jobba som konsult för Selma Spa i Sunne med grafisk produktion. Om några veckor har jag möjlighet att få komma upp i en helikopter över området för att fotografera...men jag behöver ett vidvinkelobjektiv! Är det någon som har ett som är till salu eller som kan tänka sig att låna ut sitt? Jag har en Canon eos 300D.

Larsdotter skrev:
Hej allihop! Visste inte riktigt om mitt ärende var värd att starta en ny tråd för, men jag hittade inget bättre alternativ..

Nu är det så här; jag har börjat jobba som konsult för Selma Spa i Sunne med grafisk produktion. Om några veckor har jag möjlighet att få komma upp i en helikopter över området för att fotografera...men jag behöver ett vidvinkelobjektiv! Är det någon som har ett som är till salu eller som kan tänka sig att låna ut sitt? Jag har en Canon eos 300D.

Jag vet i alla fall tre st på Miller Graphics i Sunne som har 10-20(22). Varav jag är en. Inget är till salu vad jag vet men låna borde gå bra.

Det vore ju super! Jag vet inte riktigt när helikopterfärden blir av, det blir vid två tillfällen. Det bästa vore om jag kunde låna det vid båda tillfällena i fall vädret skulle krångla...och gärna få prova det lite innan jag ger mig upp.

Fundera på saken, bjuder gärna på en lunch på Selma som tack:)

Larsdotter skrev:
Det vore ju super! Jag vet inte riktigt när helikopterfärden blir av, det blir vid två tillfällen. Det bästa vore om jag kunde låna det vid båda tillfällena i fall vädret skulle krångla...och gärna få prova det lite innan jag ger mig upp.

Fundera på saken, bjuder gärna på en lunch på Selma som tack:)

Inga problem. Jag har alltid med kameran. Bara jag inte är ledig eller något sånt. Men som sagt då finns det två till och det ska nog inte vara omöjligt.

Ser ut som att företaget kanske kan köpa ett åt mig. Vi får se om jag behöver låna. Men ni kan rekommendera det i alla fall? Har läst lite om det, oskärpa i kanterna vid höga bländarvärden tex, är det nåt ni stört er på? Vill ju inte ha nån fisheye-effekt heller...har sneglat på ett Tamron 11-18 också...en tusing dyrare. Bättre?
Jag är sååå ohajj på optik!

Jag fick ett objektiv tillslut i alla fall, och helikopterturen var farligt kul! Tackar väldans för erbjudande om lån iaf!

Tyckte det var dumt att starta en ny tråd så jag tar nästa fråga här med...nån som har enljusmätare att sälja mig!? Eller kanske tips på en okej och prisvärd (och då menar jag billig:))

Finns det alternativa sätt att komma fram till rätt inställningar vid foto med studioblixt...tills vidare?

En sak till...nån som fortfarande fotar analogt och kan göra sig nytta av en Sigma EF-430ST-blixt? Den är typ aldrig använd, för jag köpte den strax innan jag skaffade digitalt och då var det till att köpa en ny. Frågar er innan jag sätter ut den på annons. Nån?

får jag låna tråden lite och höra efter om någon har studioblixtar till salu? jag har tänkt prova på lite studiofoto nämligen :) skulle behöva en reflexskärm oxå till utomhusbruk.

Hur många blixtar ska du ha?
Jag har tre, men funderat på att kanske sälja en. Ska fundera på saken om du är intresserad.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar