Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Obamas People.

Produkter
(logga in för att koppla)
Första intrycket jag fick, orkade inte se igenom alla, var att de var väldigt platta och tråkiga. Sen skuggorna du nämnde, kanske ett mindre problem. Men tyckte inte riktigt att de kom fram så bra som de kunde ha gjort.

Jag håller helt och hållet med

Bilderna ser otroligt trista ut. Jag kollade igenom alla och tyckte det verkade som fotografen hade tryckt upp dem mot en vit vägg och försökt göra karikatyrer av varje person.

Den enda jag tyckte var något så när bra var den på han med basketbollen - annorlunda från resten och den som utstrålar mest personlighet

Platons var kul och personliga!

//Anders

Jag tycker porträtten är bra, minimalistiskt och sätter människan i total fokus, känns även som han fångat personligheterna trots minimalismen. Visst kan det kännas lite "Skolfoto" över det, men jag tycker ändå bilderna har för mycket karisma för att falla in i det facket.

Det enda jag saknar på bilderna är en längdskala i bakgrunden samt en profilbild per person. Ser mer ut som förbrytarbilder än presidentens medarbetare.

Tråkigt platt ljus och ingen som helst variation.

Känslan jag vill ha när jag ser på den här typen av bilder är antingen- Wow, presidentens folk, mäktigt. de är ju ändå folket bakom honom.
Eller-
Åh, det till synes supermäktiga folket är också människor.

jag fick ingetdera. Fast det är ju bara jag.

En del av bilderna berör mig inte alls. Vilket kanske är bra då jag inte minns dem. Gillar faktiskt att personerna känns som att de är fångnade på bild mitt i sitt vanliga liv och arbete. Som om den vita bakgrunden mest bara råkade vara där. Det är lätt för mig att tänka mig att så som personerna ser ut på bilden är precis så som jag kanske skulle uppfatta dem om jag såg dem. Tyvärr inte alla och som helhet tycker jag bildserien känns lite frampressad. Som om det inte fanns tid att få till en bra bild på alla.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar