Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Oönskat skägg

Produkter
(logga in för att koppla)

admanus

Avslutat medlemskap
Hej
Vill någon vänlig själ förklara hur i hela världen jag blir av med de skäggliknande strå som sticker fram vid modellens haka. Jag tror det är huvudhår som smitit iväg... Men jag kan inte säkert veta :) (se bild)

Oavsett så måste det bort och jag blir snart tokig då de metoder jag använt inte fungerar bra. Klon och lagning förstör haklinjen tex.

Detta är säkert busenkelt för er som jobbat med Photoshop ett tag. Behöver jag tillägga att jag är nybörjare i programmet? Har klarat mig fint med Lightroom hittills.

Tacksam för hjälp.

// Peter

Bilagor

• 130314-0058-Carolina.jpg
    130314-0058-Carolina.jpg
    11.4 KB · Visningar: 671
Du måste använda klonstämpeln, inte plåsterstämpeln. Sen klonar du från bakgrunden (så längt ifrån ansiktet du kan gå utan att ta fel bakgrundsnyans) med låg hårdhet på stämpeln precis intill kanten på ansiktet där hårstråt är. Klart! :) Kan dock kräva lite övning kanske..

Finns säkert många sätt men ett sätt kan vara att kopiera lagret, lägga lagom oskärpa på det nya, övre lagret så att skägget försvinner och sen sudda fram de partier man vill ha kvar skarpa.

Du måste använda klonstämpeln, inte plåsterstämpeln. Sen klonar du från bakgrunden (så längt ifrån ansiktet du kan gå utan att ta fel bakgrundsnyans) med låg hårdhet på stämpeln precis intill kanten på ansiktet där hårstråt är. Klart! :) Kan dock kräva lite övning kanske..