Annons

Nytt tele för Nikon D60

Produkter
(logga in för att koppla)

Hunt3r

Avslutat medlemskap
Hej,har ett problem med vilket tele jag ska välja!
Hade bestämt mig för ett beg. Nikon 300/4 AF-S.
Tyvärr verkar det som om paketet blivit stulet.Kom inte längre än till postterminalen i gbg.Där försvann det.Kan inte hitta något mer begagnat sådant och nytt har jag inte råd med.
Så då är frågan.Finns det några prisvärda telen som motsvarar kvaliten hos nikons 300.Har nu ett nikon 70-300 vr men vill upp ett snäpp i kvalite.
Har skaffat en TC 1,4x som jag vill kunna använda till det nya objektivet.Vore jättesnällt om ni som har erfarenhet och testat olika telen kunde komma med förslag.Spelar ingen roll om det är fasta telen eller zoomar!Men,jag vill gärna att det är objektiv med fokusmotor så jag får AF på min D60!
Tackar på förhand.
 
Wow...vilken respons på min fråga!
Verkligen kul att så många tar sig tid att ge ett råd om ett schysst objektiv.Lägger ner denna tråden nu och söker på annat håll.Kanske man ska va ung tjej eller med i "gräddfilen här på fotosidan för att nån ska bry sig.
 
Det är nog bara AF-S 300/4 som gäller då om du vill använda en konverter för det fungerar inte på 70-300....

Sigma har ju 120-300/2.8 men det kostar en aning mer...


mvh // johannes
 
Hunt3r skrev:
Wow...vilken respons på min fråga!
Verkligen kul att så många tar sig tid att ge ett råd om ett schysst objektiv.Lägger ner denna tråden nu och söker på annat håll.Kanske man ska va ung tjej eller med i "gräddfilen här på fotosidan för att nån ska bry sig.
Du kanske borde byta attityd om du vill ha någon hjälp. Lycka till.
 
Haha sur-gubben :p Ibland kan det ta mer än 12 timmar att få svar på sina trådar, fredagar är inte prime time heller direkt :eek:
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.