Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Spirit night

Avslutat medlemskap
Efter mycket velande hit och dit, köpte jag ett Samyang 35mm/1,4 till min Pentax K-5. På den analoga tiden körde jag bara normalobjektiv på 50mm 24x36 och 80mm 6x6. Man fick mer motion, sen beror det ju på vad man fotograferar. På den tiden var det mest landskap och naturbilder.

Nu har jag börjat gå närmre mina fotomotiv, typ porträtt, så ett Samyang 85mm är väl nästa objektiv som inhandlas. Jag tror jag säljer av alla mina zoomar jag har idag. Passade även på att köpa ett Kina gimbal, eftersom min foto/fågelskådar kompis har det och kvaliten är inget att klaga på alls. Sen blev det också ett stativ Triopo MX-1128 att ha för just gimbalen. Dessa affärer är jag riktigt nöjd med för tillfället, ska bli kul att testa 35mm:an. Jag måste skriva av mig lite, därför detta.

Efter mycket velande hit och dit, köpte jag ett Samyang 35mm/1,4 till min Pentax K-5. På den analoga tiden körde jag bara normalobjektiv på 50mm 24x36 och 80mm 6x6. Man fick mer motion, sen beror det ju på vad man fotograferar. På den tiden var det mest landskap och naturbilder.

Nu har jag börjat gå närmre mina fotomotiv, typ porträtt, så ett Samyang 85mm är väl nästa objektiv som inhandlas. Jag tror jag säljer av alla mina zoomar jag har idag. Passade även på att köpa ett Kina gimbal, eftersom min foto/fågelskådar kompis har det och kvaliten är inget att klaga på alls. Sen blev det också ett stativ Triopo MX-1128 att ha för just gimbalen. Dessa affärer är jag riktigt nöjd med för tillfället, ska bli kul att testa 35mm:an. Jag måste skriva av mig lite, därför detta.

Alltid kul med nya objektiv. Jag har också fotat mycket med normal, och har använt mina 35or mycket på APS-C. Jag hoppas du blir nöjd.

Fick objektivet i dag, så hoppas till helgen att vädret håller i sig, SOL. Första intrycket, verkar vara ett rejält och lite lagom tungt objektiv, precis vad jag gillar. Fast det var ordentligt nedkylt, har ju fraktats ett tag nu sen det lämnade Polen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar