ANNONS
Annons

Nytt Objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

kabbe

Aktiv medlem
Tjena!

Jag söker ett nytt objektiv till min kamera nikon d3100. Nu har jag NiKKOR 18-55mm.
Jag fotar mycket allround. Men jag skulle vilja kunna göra snygga action bilder med objektivet också:)).

Om jag köper nytt objektiv kommer jag märka mycket på bilderna att det är ett bättre objektiv?

Vill ha Mer brännvidd än förra objektivet.
Vill helst köpa objektivet på blocket då jag kan få ett bättre objektiv för mindre pengar.
Jag kan tänka mig ge mellan 0-3500

Tack på förhand.
 
Ett Nikon 70-300 VR är nog det som skulle passa bäst om du vill ha ett objektiv med längre brännvidd.

Det är lite dyrare än din budget nytt, men jag tycker du ska spara lite till om du inte har råd med det.
 
Om du dubblar budgeten och lägger på lite till kan du hitta bättre grejer, som ett 70-200/2,8.

För din budget och med tanke på att din kamera saknar inbyggd fokusmotor som gör att många äldre objektiv inte ger autofokus på din kamera skulle jag ändå säga att Nikon 70-300 VR är i stort sett utan konkurrens.

Om du vill göra en rejäl satsning skulle jag föreslå att du satsar på en kamera med inbyggd fokusmotor, som en D90, D7000 eller D300, för att få möjlighet att använda billiga begagnade ljusstarka proffs-objektiv.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.