Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nytt objektiv eller ny kamera
- Trådstartare sledman
- Start datum
perstromgren
Aktiv medlem
Är du sugen på en ny kameran för sakens skull, eller är det någon finess på 600D som du suktar efter?
Per.
Per.
sledman
Medlem
Okej, vilket objektiv skulle du valt då da? Jag ha ett canon efs 17-85 mm is nu.Hade valt ett objektiv, tycker nog att 40D delvis är en bättre kamera så inte övertygad att man blir så mycket gladare med en 600D
sledman
Medlem
Är du sugen på en ny kameran för sakens skull, eller är det någon finess på 600D som du suktar efter?
Per.
Är sugen på den för att den är något mindre och att den har 18 megapixlar och man kan filma med den även om jag inte filmar mycket. Men jag vet inte om det är värt att köpa den för dom funktionerna!
sledman
Medlem
Behöver du ljusstyrka? Är du ute efter liknande brännvidder? Prisklass?
Skulle gärna vilja ha ett med stort ljusinsläpp. Brännvidden kan vara liknande men de gör inget om den är mindre bara kvaliten på korten blir bra. Budgeten ligger på max 4000 för ett objektiv.
Emmel
Aktiv medlem
Skulle gärna vilja ha ett med stort ljusinsläpp. Brännvidden kan vara liknande men de gör inget om den är mindre bara kvaliten på korten blir bra. Budgeten ligger på max 4000 för ett objektiv.
Jag har själv köpt ett begagnat Canon 17-55/2,8 men då får man vara beredd att lägga runt 5500. Har hört att piratversionerna ska vara ganska bra också, om budgeten är så sträckt. Titta på Tamron och Sigmas varianter.
pdahlen
Aktiv medlem
Okej, vilket objektiv skulle du valt då da? Jag ha ett canon efs 17-85 mm is nu.
Själv föredrar jag flera objektiv, så jag hade tex valt Tokina 12-24/4 ett Canon 50/1.8 samt ett Canon makro 100/2.8 för att täcka normalområdet. Som alternativ så skulle jag titta på Sigma 18-50/2.8 eller tror Sigma har något 17-70makro som inte är så dumt. För Sigmaobjektiven så skulle jag testa noga mot kamerahuset innan köp att de sätter skärpan AF rätt, så jag inte ska behöva hålla på att skicka in det direkt för justering