Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt koncept vid bröllop?

Produkter
(logga in för att koppla)

Candersson

Aktiv medlem
Det är kanske inte är nytt men idén är kanske inte så dum i alla fall...
Bil+Chaufför+Fotograf i ett paket

Jag försökte mig på ett bröllop förra helgen. Meningen var att jag bara skulle köra brudparet men jag passade på att fråga om jag även fick fotografera (enbart för egen övning), vilket jag gärna fick.
Man hade engagerat en fotograf (släkting) så det var bara att backa när hon ville ta bilder.
I och med detta fick jag chansen att köra det hela mer i en sorts dokumentär form. Kommentarer/kritik mottages tacksamt

Länk

Tack.
Jag använde 1DIV med 24-105/4 och 5DII med 85/1.2
Inser nu att jag kunde ha använt blixt vid fler tillfällen (580EX)

Jag försökte mig på ett bröllop förra helgen. Meningen var att jag bara skulle köra brudparet men jag passade på att fråga om jag även fick fotografera (enbart för egen övning), vilket jag gärna fick.
Man hade engagerat en fotograf (släkting) så det var bara att backa när hon ville ta bilder.
I och med detta fick jag chansen att köra det hela mer i en sorts dokumentär form. Kommentarer/kritik mottages tacksamt

Länk

Vi har kört med just det konceptet i några år: Bil, foto och video.

Det enda som jag reagerade på var att jag skulle beskurit vissa bilder lite annorlunda. Man såg en blixt sticka in på någon, en arm avkapad såg man några gånger o.s.v.
Men annars bra bilder!

Riktigt nice modellbilder på hemsidan!

Länk

Jag brukar alltid tycka att såna flashsidor där det är lite segt att kolla igenom bilderna är hemska, men helvete vilken go känsla det var på denna, en njutning att kolla runt bland bilderna.

En hel del fina bilder också.

Snygga bilder!

Men nästa gång, skippa musiken och gör det möjligt att bläddra i egen takt...

Smaken är helt tydligt väldigt olika....
Det här bildspelet var ju egentligen tänkt för brudparet, och de gillade det skarpt.

Jag skulle naturligtvis istället valt ut några bilder och sen frågat efter kritik på dem. Nu vet jag det till nästa gång.

Tack för synpunkterna!
Det finns mycket att lära så det är bara att ta till sig :)

Du kan väl åtminstone varna om att det är musik när du postar länken så man inte hoppar ur stolen.... ;)

Många fina bilder men reagerade också på avkapade armar och fötter plus blixten på en av bilderna. Annars var det stämningsfullt och bra utfört.

Tröttnade fort när man inte kunde bläddra själv och inte heller se hur många bilder man hade framför sig. Bläddrar gärna vidare om du ordnar det.

Mycket liv i bilderna, lite spretigt bitvis. Tycker att man kunde valt mycket trevligare bakgrunder för några av de uppställda gruppbilderna. Parbilderna på slutet är fina men det ser ut som att bruden lutar sig mot brudgummen på ett lite knepigt vis. Han står mer rakt. Favoritbilden blir den med enbart brudgummen (nr 2720), där du har lyckats fint med kontakten, utsnittet och, framför allt, ljuset. Bilden på bruden i vimlet där en släktings hand snuddar henne är också mycket fin.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar