Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt Kit-objektiv 16-50/2,8 SSM

Produkter
(logga in för att koppla)

avlustat_medlemskap180119

Avslutat medlemskap
Det här är intressant tycker jag!
http://www.sonyalpharumors.com/sr5-hot-16-50mm-f2-8-ssm-to-be-announced-in-late-august-for-799/

16-50/2,8 SSM! $799 låter dock dyrt, men om det blir ett kitobjektiv som man får med för kanske 2000 extra så är det ju avesome! SSM! Trodde jag inte det skulle bli på ett sådant, men det är ju super ju.

Eftersom det här då blir ett, för ett kit-objektv, relativt dyr historia så är mingissning att det kommer två kit, ett med detta och ett med 18-55SAM, eller att A77 säljs med detta och A65 säljs med plastgrunkan.

/Mats

Det här är intressant tycker jag!
http://www.sonyalpharumors.com/sr5-hot-16-50mm-f2-8-ssm-to-be-announced-in-late-august-for-799/

16-50/2,8 SSM! $799 låter dock dyrt, men om det blir ett kitobjektiv som man får med för kanske 2000 extra så är det ju avesome! SSM! Trodde jag inte det skulle bli på ett sådant, men det är ju super ju.

Eftersom det här då blir ett, för ett kit-objektv, relativt dyr historia så är mingissning att det kommer två kit, ett med detta och ett med 18-55SAM, eller att A77 säljs med detta och A65 säljs med plastgrunkan.

/Mats

Kul o se att Sony satsar på ett bättre och mer påkostat objektiv till A77an...dock inte intressant för min personliga del då jag inte lägger dom pengarna på ett dedikerat APS-C objektiv plus att jag redan har Zeiss 16-35.

Tycker inte det är speciellt dyrt...visst det är mycket pengar men inte dyrt om man jämför med konkurrenternas alternativ...det är i samma prisklass som Canons 17-55 och Nikons 17-55.

Ska blir intressant o se hur det står sig i en jämförselse med konkurrenternas alternativ när det gäller byggkvalitén och optisk prestandar.

Endast 2000sek extra för 16-50mm/f2,8 i kit med A77an tror jag inte på... möjligtvis att man kittet 2000sek billigare än vad det kommer att kosta om köper det i lösa delar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar