Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nytt firmware 1.11 till Pentax Q

Produkter
(logga in för att koppla)

VisualD

Aktiv medlem
Jag vill bara uppmärksamma att Pentax släppt ett nytt firmware till Pentax Q (den gamla modellen) som ska ge bättre AF och fixa lite stabilitetsproblem. Det känns bra att Pentax nu bryr sig om att även fixa till äldre modeller, något som verkar ha varit icke-existerande för några år sedan.

Changes to V1.11

Improved contrast AF performance.
Improved stability for general performance.
Note: When update is executed, the camera setting will be returned to default setting. We recommend you to make a memorandum the setting of your camera before updating.

*Contents of [Version 1.10] will be also updated.

http://www.pentax.jp/english/support/digital/q_s.html

Wow, min Q kan nu fokusera med 02 zoomen på F2.8 i ett rum enbart upplyst av en laptopskärm. Snacket om dålig autofokus i dåligt ljus kan nu glömmas!

"We are sorry to inform you that the software version 1.11 is temporary not available."

Det låter mindre bra. Kanske har de fått in felrapporter men jag har då inte märkt något.

De skriver tydligen på japanska sidan att de upptäckt en bugg, ingen som jag hittat dock. Får se vad som händer.

Buggen är hittad! Den nollställer inte bara inställningarna, utan även slutarräkningen. Min kamera är nu som ny, endast 21 tagna bilder!

Grattis!
Blir nog en Q10 framöver, men ska jag köpa en K5 S och några
gluggar, DFA100 och Sigma 8-16.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar