Annons

Nytt blixtrör till Multiblitz minilight 200?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mankan G

Aktiv medlem
Dottern skulle genomföra ett arbete för skolan och behövde "låna" mina studioblixtar. Givetvis hände något och ett av blixtrören sprack.

Någon som vet var man kan få tag i ett nytt (elelr begagnat)?

Multiblitz minilight 200 är modellen

//Mankan

Tänk på att det är lödningsrör och om du öppnar en sådan blixt så utgå från att det finns rejält med kräm kvar i kondningarna.

200J är i storleksordningen samma energi som en kaliber 22 kula har i rörelseenergi från en pickadoll.

Undrar om det är rätt rör? Mina gamla är inte lödda, man bara in kontakterna/röret i två hål........ Som kontaktstycken ungefär. Som på bilden som kommer från BH men där är den inte "availible any longer"

Bilagor

• 589237.jpg
    589237.jpg
    15.1 KB · Visningar: 126
Blir inte klok på deras beskrivningar..

tittar under studio compatible multiblitz compatible och då finns inte den där jag länkade till först.. skumt!!

Men istället hittar jag bara denna priduktsida och detta.

Men där står bara " Energy 400Ws Colour Temp 5500K for older style 100-400Ws #505085 "

Skumt!

mvh
Johan

Äh. Den som lever får väl se :)

Detta var den enda butik jag hittat som har rör till mina gamla antika blixtar. Trots prislappen så tog jag en chans och beställde ett blixtrör......

Ska bli spännande att se om jag lyckas få igång den igen. Med eller utan lödpenna.

Tack för tipset om kondningen. Har visserligen lagat blixtar förr men det tål att påminnas om krafterna i dessa doningar.....

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto