Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nyinköpt Wide Angle Converter

Produkter
(logga in för att koppla)

Anno113

Ny medlem
Hej,
Jag har en EOS 1000D med kit-objektiv EFS 18-55. När jag var i New York i somras så köpte jag en vidvinkeladapter med macro (2-delad). Jag är lite besviken på resultaten jag fick ... med tanke på att jag betalade 600 dollar för det... så hade jag kanske hellre lagt de pengarna på ett 70-300 objektiv... men det var vidvinkeln o ljuskänsligheten som försäljaren lockade med.

Jag lägger med några bilder så får ni själva se... Jag är glad amatör. Har mestadels fotograferat i P-läge men försöker styra ISO för att få lägre brus.

Har jag blivit lurad?
Hittar inte någon som har samma objektiv som jag :-O

Det heter: DIGITAL ADVANCE HD High Definition DSLR Pro MC AF Digital Wide Converter w/Macro 0,48x58mm Japan Optics

MVh Anette

Bilagor

• 2012_03 184.jpg
    2012_03 184.jpg
    16.7 KB · Visningar: 739
  • 2012_03 185.jpg
    2012_03 185.jpg
    21.4 KB · Visningar: 707
Jo, allt här i världen är inte vad det heter och inte heller är det alltid särskilt bra kvalité på den här sortens tillsatser. Jag har själv en, och den funkar alldeles utmärkt, om man kan stå ut med ganska kraftig förvrängning av vidvinkeltillsatsen och mycket kromatisk aberration. Men den ger verkligen större bildvinkel, och skärpan blir hygglig om man korrigerar färgfelen i efterbehandlingen, och man kan också få raka linjer genom att mixtra lite i bildbehandlingen.