Annons

Nyfiken på 400D!

Produkter
(logga in för att koppla)

Vivica Bengtsson

Aktiv medlem
Jag är en glad användare av en canon 350d,och är väldigt nöjd med den.
Den har vissa skavanker som tex oprecis autofokus i actionläget,jag har rengjort sensorn 2 gånger(haft kameran i 1 år och en månad).
Jag använder sigma 18/50 zoomobjektiv,och de bilder som blir bra, blir verkligen bra!
Jag använder den till att framkalla bilder på vanligt vis,15*10 bilder och även större förstoringar som blir jättebra,men är även en frekvent användare av datorn när bilder ska visas upp för släkt och bekanta.
Nu till min fråga:Blir det större bildskillnader på datorn om man skulle ha köpt 400d och skulle den ha avhjälpt dessa problem som jag har beskrivit ovan.

Mvh Vivica.
 
Vill du ha en bättre kamera en den du har bör du nog gå upp en klass, en begagnad 20-30D kanske.

kent.
 
Om du tittar på bilderna på datorns bildskärm kommer du inte se någon skillnad mellan 350D och 400D. Båda kamerorna har en mycket högre upplösning än vad en bildskärm kan visa.

Autofokusen är förbättrad på 400D, men jag tror inte du kommer uppleva någon större skillnad.

Jag har själv en 350D och ser ingen rimlig anledning att byta upp mig till en 400D. I grunden är det ju samma kamera. Ska man byta upp sig från en 350D bör man som sagts ovan, titta på en 30D. Och tycker du den är för stor, är mitt förslag att du behåller din 350D som är en mycket bra kamera.

// Kjelle
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.