Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nybörjarfotograf: Slitstark kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Coveise

Avslutat medlemskap
Tjena alla!

Jag är ny på denna sida och heller ingen mästerfotograf. Jag är dock aktiv inom det militära, spelar airsoft och har en i övrigt aktiv och krävande fritid. Jag gillar också att fotografera och föreviga dessa stunder ute i markerna oberoende om det gäller strid, sport eller lek.

Jag är ute efter en kamera som är slitstark och som tål ett och annat. Främst fukt.
Den skall vara kompakt och i övrigt ha en skaplig, men inte nödvändigtvis superb förmåga till bra bilder.

Jag har funderat på två Olypus. Varav den ena enligt länken nedan.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=345343

Fins det fler liknande alternativ/bättre produkter?
Vad bör jag tänka på när jag köper dessa kameror?
Jag är full av frågor. Ge mig gärna några tips!

=)

Det låter ju som ett perfekt alternativ det där. Om du inte fotograferar på över 100 ISO kommer kameran att ge bilder med mycket bra teknisk kvalitet. 200 ISO ger något brusiga bilder, men inte så farligt. Högre ISO skall man helst undvika med en kompakt, därmed inte sagt att det inte blir bilder för det.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto