Annons

Nybörjares första steg

Produkter
(logga in för att koppla)

RasmusLNilsson

Ny medlem
Hej!

Jag ska börja fotografera. Första steget är nu att köpa en kamera. Då har jag valt en beggad Olympus OM-D EM10. Till den objektivet M.zuiko 45mm/1,8. Är denna setup ens kompatibel och om den är kompatibel. Är den bra? Min fråga är egentligen om jag är rätt ute i mina val. Jag har tänkt fota på resor och kring annat som jag vill föreviga med något bättre än Iphonen.

Tack på förhand.

Med vänlig hälsning,

Rasmus Nilsson

Hej!

Jag ska börja fotografera. Första steget är nu att köpa en kamera. Då har jag valt en beggad Olympus OM-D EM10. Till den objektivet M.zuiko 45mm/1,8. Är denna setup ens kompatibel och om den är kompatibel. Är den bra? Min fråga är egentligen om jag är rätt ute i mina val. Jag har tänkt fota på resor och kring annat som jag vill föreviga med något bättre än Iphonen.

Tack på förhand.

Med vänlig hälsning,

Rasmus Nilsson

Det är en bra storlek att ha med på resor, i väska.

En bra kombination kan det också vara, men.
Bildvinkeln på objektivet kommer att skilja sig ganska mycket från det du är van med från iPhone och kommer förändra de bilder du tar (förutom ev. kvalitet) jämfört med telefonen. Det som du tyckte att du fick med "allt" på telefon kommer förändras till att du får med antingen "det ena" eller "det andra".

Samtidigt så blir det en bra kombination med telefonens vidare vinkel?

Grejerna du köpt är jättebra. Till den där kameran och objektiv hade jag gärna kompletterat med en 12/2,0 och en 25/1,8 eller 20/1,7. Då har en jättefin samling fasta gluggar, kanske oxå kompletterat med en kollapsande zoom 12-32 eller 14-42.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar