Advertisement

Annons

Nybörjare

Produkter
(logga in för att koppla)

Lobin

Medlem
Hej

Jag skriver nu en sån här tråkig tråd och som ni säkert ha läst tusen gånger.

Jag har börjat interesera mig för fotto. Jag är en så kallad nybörjare som behöver en kamera.
Men vilken kamera ska man ha?

Jag har snyltat på farsans kamera (en sony DSC-H1) men den äter baterier lika snabt som jag kan käka 2 kebaber!!

Jag cyklar och extremspoetar mycke, så det jag vill ha en kamera som kan ta sekvänsbilder, snab på avtryckaren och gärna gaska smidig att ha med sig.



Har nyss hittat detta forum och undrar om det fin nån sån här tråd "Foto four dummies"

Hopas att ni står ut med mig.
Ha en trevlig fylla!!!
Gott nytt år på er
 
Sök i forumen, finns otagliga trådar om detta.

För övrigt låter det som att du behöver en DSLR, altså en digital systemkamera. Köper du en systemkamera får du mer att växa i och en mycket snabbare kamera än en kompaktkamera. På en slr har du ingen fördröjning från att du trycker på avtryckaren till att bilden är tagen, detta får du däremot på en kompakt kamera. En slr har även ett sekvens läge där kameran bara smattrar på bilder, oftast på insteg modellerna är det 3 bps.

Smidig är däremot inte en slr, detta beror såklart på hur stor modell du väljer. Tex Pentax K100 med ett "pancake" objektiv blir väldigt litet och lätt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.