Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nybörjare på blixtfotografering, ska köpa studioblixtar! Hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

tomtenisse

Avslutat medlemskap
Jag och min kompis tänkte gadda ihop oss och köpa ett par studioblixtar. Vi har kollat på ett studiokit från kaffebrus.com

http://www.kaffebrus.com/studioset-2-x-150ws-530.html

det borde väl funka till att börja med?

Är det något annat man ska tänka på?

Är helt färsk på fotografering med flera blixtar och jag har ingen aning om hur det fungerar, tips o råd av alla slag är välkomna. Kan det bli några problem med att slå båda blixtarna med min Canon 350D?
 
För att trigga blixtarna kan du skaffa en billig IR sändare eller radiosändare. IR sändaren fästs i 350d blixtsko och utlöser bägge blixtarna på en gång.

Använder själv blixtar från kaffebrus. Fungerar utmärkt.

En bakgrund är bra att ha. Antingen papper ( slätt och fint , ca 700:- för rulle med 11 meter x 2,70) eller muslintyg eller budget, velourtyg från Jysk.
 
Ok, tack! :)

det var nog allt jag behövde veta tror jag... nu vet jag iaf. vad som behövs för att det ska fungera över huvud taget, resten lär jag mig väl.. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.