Annons

Nybörjare och semester!

Produkter
(logga in för att koppla)

Playmikael

Ny medlem
Tjohoppsan

tänkt inskaffa mig en Nikon en d7000, helt ny till fotovärlden men gått lite fotografisk bild i skolan och lite bildkunskap. Så vet att det kommer bli mycket läsande och provande. tänkte mig först en d3200 eller d5100 men vill investera i en bra amatör kamera redan från första början.

DÅ jag har en kritisk fotosyster som pratat mycket om att jag måste lära mig och sånt så vänder jag mig hit istället för hjälp med att hitta objektiv efter mitt behov! :)

Skulle gärna vilja ha lite respsons på två bra objektiv som passar d7000 inte alltför dyra,
( sen vet jag mycket väl att det är inte bara sätta på objektivet och köra och tro att det ska bli bra bilder, i know iknow i just want a good objektiv ialf :) hahaaha svengelska..

Ett normalobjektiv som är bra att ha med sig på semestern, gärna som är rekomenderat till porträtt tagning då jag gillar fota random människor :)

Och ett vidvinkelobjektiv för fina landskapsbilder såsom stränder och berg :D

Hoppas på informativa och snälla svar :)
tackar för svar
Mikael

Ps sorry för felformuleringar eller stavfel orkar inte läsa igenom vad som kom ur huvudet precis :3..

Sigma 30/1.4 vilket är en favorit. Ljusstarkt objektiv som ger mkt fin bakgrundsoskärpa. Motsvarar normalbrännvidd i dx sammanhang. Funkar fint vid porträtt.

Nikon AF-S 35/1.8 är ett billigare alternativ till Sigmat ovan. Saknar själv erfarenhet av denna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar