Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nybörjare inom digitalfoto.

Produkter
(logga in för att koppla)

pekka2k

Avslutat medlemskap
Är som alla andra här väldigt intresserad av foto. Har precis införskaffat mig en Dimage z3 vilket täcker mina alla mina behov.
Har läst många trådar påfotosidan med jag känner att jag inte lär mig så mycket eftersom de flesta trådar är på en högre nivå än min.

Så vad göra? Fotosidan är en bra grund för att utvecklas som fotograf men jag känner att jag vill lära mig allt från början, t ex enkla förklaringar vad bländare och skärpedjup är. Tips på litteratur och hemsidor för nybörjare tas tacksamt emot.
 
Kolla på bibliotekets fotoavdelning. T.ex. Ansel Adams the Camera upplever jag som en rätt så beskrivande bok om just kameran. Sen finns det ju en hel del om själva bildskapandet också.

mvh,

/M
 
Finns väldigt mycket litteratur i ämnet. "National Geographic, Den Stora Foto Guiden" tycker jag går igenom grunderna bra plus att det finns många inspirerande bilder. Den finns att låna på biblioteket.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.