Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nybörjare, bildkritik önskas

Produkter
(logga in för att koppla)

ACfotoamatör

Aktiv medlem
Jag hoppas att jag postar detta inlägg i rätt forum. Det fanns ju en del att välja mellan... Jag har i alla fall precis köpt en begagnad D40. Jag har haft kameran i exakt en vecka, men har tagit mer än 1000 foton hittills. Jag resonerar som så, att övning ger färdighet. Likaså tror jag att er kritik kommer att göra mig till en bättre fotograf. Därför önskar jag era åsikter om mina foton. Jag kommer säkert att "byta upp mig" till en bättre kamera i framtiden, men tänker lära mig denna först, så jag får ett hum om hur fotografering fungerar.

Bilagor

• blomma1.jpg
    blomma1.jpg
    11.2 KB · Visningar: 356
Hej och välkommen!

Om du vill ha kritik på bilder så postar du dem i en kritikpool. Försalgsvis "mjukstart".
Menyn "bilder", alternativet "Nya i mjukstart"

Du kommer dock att märka att det är många där som törstar efter kritik, och inte lika många som orkar ge någon.

Ett tips är att börja ge kritik på andra. Det är också ett sätt att lära sig. Och snart kommer några att ge kritik tillbaka. För det är artigt.

Petter ...

ANNONS