Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya versioner av View NX och Capture NX

Produkter
(logga in för att koppla)
Heureka!
Capture NX funkar äntligen! Jag laddade just hem den senaste uppgraderingen och antingen har min dator bytts ut mot en superdator utan min vetskap eller så har nikons mjukvaruavdelning äntligen lyckats få upp farten i NX -en förändring som kanske tog två-tre sekunder tidigare sker nu i realtid.

Äntligen som sagt, nu kanske man kan börja använda det till krävande (läs brusiga) bilder.
 
När jag kör "sök efter nya uppdateringar" i mina nuvarande NX och View NX så får jag meddelandet att det inte finns nyare än vad jag har.

Måste man installera om bägge programmen ?
 
Gården skrev:
När jag kör "sök efter nya uppdateringar" i mina nuvarande NX och View NX så får jag meddelandet att det inte finns nyare än vad jag har.

Måste man installera om bägge programmen ?
Du kör troligen svensk version på datorn och uppdateringen är (än så länge) bara en engelsk version. Vi får vänta på den svenska versionen av 1.3.3
 
jdandanell skrev:
Du kör troligen svensk version på datorn och uppdateringen är (än så länge) bara en engelsk version. Vi får vänta på den svenska versionen av 1.3.3

AHA ! Det stämmer, jag kör svenska.

Tack för infon.
 
Tackar för länkarna.

Dessa är fullversioner av programmen, så frågan kvarstår.Kan man köra dessa som uppdateringar, eller måste jag avinstallera befintliga versioner.

Såg nu att jag har svensk version av View NX ( 1.0.2 ) och Engelsk version av Capture NX ( vers. 1.3.2 )

Är det smartast att kanske köra samma språk med bägge programmen ? Och då kommer nästa fråga, Svenska eller Engelska ?
 
Kan bara berätta att jag har löst mitt CaptureNX problem.. Det var ju så fruktansvärt slött :)

Men det var bara att ändra cacheinställningarna :) Nu flyter det på myyyycket bättre! :D


Skulle bara vilja fråga en sak om Nikon Capture NX..

Hur sjutton får man det att läsa ut färgerna såsom ACR gör? Tycker färgerna blir aslustiga i CaptureNX och speciellt hudtoner blir helt enhetliga, dvs inga naturliga färgförändringar i huden.. katastrof, hur ska man göra?
 
Gården skrev:
Tackar för länkarna.

Dessa är fullversioner av programmen, så frågan kvarstår.Kan man köra dessa som uppdateringar, eller måste jag avinstallera befintliga versioner.

Såg nu att jag har svensk version av View NX ( 1.0.2 ) och Engelsk version av Capture NX ( vers. 1.3.2 )

Är det smartast att kanske köra samma språk med bägge programmen ? Och då kommer nästa fråga, Svenska eller Engelska ?
Jag körde bara en uppdatering och det funkade bra.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.